propaganda;kormánykampány;plakátkampány;kvótareferendum;

2016-05-18 07:00:00

Beindult a kvótaellenes plakátkampány

Olyan üzenetet kell küldeni, amit megértenek! - harsogta tegnap a Házban napirend előtt a fideszes Hörcsik Richárd, majd sárga lapot mutatott Brüsszelnek. Az Európai ügyek bizottságának elnöke azt állította, az Európai Bizottság kezdi elveszíteni a realitásérzékét. Az utak mellé kikerültek a népszavazásra buzdító óriásplakátok, ezzel együtt a mémgyár is beindult. A Facebookon az terjed: "Üzenjük Brüsszelnek, hogy ők is megértsék! Mindent lopunk!" Eközben a parlamentben Matolcsy György, az MNB elnöke blöffnek nevezte az ellene felhozott vádakat.

Valódi veszély a kényszer-betelepítés, és Brüsszelben csak a népszavazásból értenek. Ezért olyan üzenetet kell küldeni, amit megértenek - fogalmazott tegnap napirend előtt a parlamentben a fideszes Hörcsik Richárd. Az Európai ügyek bizottságának elnöke a betelepítés tervét ostorozta, a kvótaellenes referendumot dicsérte, majd azt állította, hogy az Európai Bizottság (EB) kezdi elveszíteni a realitásérzékét, kapcsolatát az európai polgárokkal. Felidézte, az Országgyűlés egy hete hozott határozatával kifogást emelt az EB-nek a kiküldött munkavállalókra vonatkozó javaslatával szemben. Az EB ugyanis az egyenlő munkáért egyenlő bér elve mögé bújva hozna előnyös helyzetbe régi tagországokat, hátrányba hozva több új tagállamot. A bizottság Hörcsik szerint túlterjeszkedik a szerződésben biztosított hatáskörökön, és megsérti a tagállamok szuverenitását, ezért a kormánypárti képviselő sárga lapot mutatott a testületnek.

Brüsszel minél hamarabb bevezetné a kényszer-betelepítés intézményét - reagált a fideszes felszólalásra Dömötör Csaba. A kormányzati propagandáért felelős Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára közölte, az Unió példátlan, az alapelveivel is ellentétes zsarolási manőverbe kezdett a migránsokat be nem fogadók 78 milliós fejenkénti "bírságának" ötletével. A kormány viszont nem enged a zsarolásnak, és ragaszkodik ahhoz, hogy a magyar emberek döntsenek, kivel szeretnének együtt élni. Szokás szerint bírálta a baloldali pártokat, amiért folyamatosan torpedózzák a népszavazást, majd arra figyelmeztetett, minden pártnak el kell döntenie, a korlátlan bevándorlás ellen vagy mellett van-e. A szocialistákat a bevándorláspártiak közé sorolta.

Pünkösdkor az utak mellé kikerültek a kormány szándéka szerint népszavazásra buzdító óriásplakátok és ezzel együtt a mémgyár is beindult. Az egyik köztéri óriásplakáton például az olvasható: "Üzenjük Brüsszelnek, hogy SEGÍTSÉG!" A Facebookon pedig az terjed: "Üzenjük Brüsszelnek, hogy ők is megértsék! Mindent lopunk!"

A napokban kezdődött tájékoztató akció keretében a kormány közterületi, televíziós és rádiós hirdetéseket jelentet majd meg, emellett internetes oldalt is elindít, így az állampolgárok valóban szinte a vízcsapból is arról értesülnek: "Üzenjünk Brüsszelnek, hogy ők is megértsék!". Hogy ezzel a mondattal milyen hiteles információról szerezhetnek tudomást az állampolgárok, nem tudni, ugyanakkor a kampány korábbi lapinformációk szerint 3 milliárd forintba kerül, vagyis jóval drágább lesz, mint bármelyik eddigi kormányzati kampány. A nyomdai és terjesztési munkákat, valamint a tömegtájékoztatási és utcai hirdetési eszközöket érintő vásárlásokra a kormány új közbeszerzést nem írt ki, a hirdetésszervezést ezúttal is az átláthatatlanul működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) végzi, amely az évi 25 milliárd forintos állami keretösszeggel rendelkezik, s amely Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter által felügyelten költi a közpénzt kormányzati propagandára.

Az NKOH-val három médiaszervező cég áll állandó szerződéses viszonyban, közülük Rogán szomszédjának, Csetényi Csabának érdekeltsége az egyik, amely sorra nyeri az állami "tájékoztatási" tendereket. Noha Nobilis Márton, az NKOH azóta már távozott vezetője szerint minden állami médiaköltést megversenyeztetnek, a HG360 Reklámügynökség Kft. elnyert projektjeiről, s annak áráról lényegében minden eddigi esetben csak utólag értesült, ha értesült a közvélemény. Csetényi HG360-ja végezte az "a magyar reformok működnek" kampányának médiavásárlásait (a grafikai tervezést pedig a Lounge Design Kft. csinálta), amire 600 millió forintot kaptak a kormánytól. Az erre kiírt tendert az ügy "rendkívüli sürgőssége miatt" hirdetmény nélkül, tárgyalásos úton bonyolították le, az eljárás teljesen jogszerű, ugyanis a közbeszerzési törvény szerint, ha "előre nem látható okból" rendkívüli sürgősség áll elő, akkor nem kell nyílt közbeszerzést kiírni, mert az előírt határidők nem lennének tarthatóak. A kormány előző, bevándorlással kapcsolatos reklámkampányának lebonyolításával is ezt a két vállalatot bízták meg. Az indoklás szerint azért, mert az EU képtelen kezelni a helyzetet, ezért a magyar kormánynak jogszabályváltozásokat kell végrehajtania, amihez ki kell kérni az emberek véleményét. Erre 300 millió volt a költségkeret.

Információink szerint most is erről van szó, Csetényi érdekeltsége pedig nyílt közbeszerzési kiírás nélkül, folytatva a korábbi kampányokat végezheti el a népszavazási kormánypropagandával járó munkákat, amelyek végösszege minden korábbinál nagyobb.