Szerintem;Déli pályaudvar;

2016-05-23 08:25:00

Déli pályaudvar

Az orbánista-fideszista eszelősök szerint a várost folyamatosan át kell alakítani, azt is, ami jól működik, és azt is, ami nem. A legújabb budapesti tébolyuk a Déli pályaudvar beszántása, vélhetően emögött is egy nagy ingatlan-biznisz lapul. Az ötlet nem új, már évtizedekkel ezelőtt felvetette valaki (amúgy jeles várospolitikus az illető, bár a közlekedéshez kevés érzéke van), hogy rakják ki a vasút végállomását Kelenföldre, a Déli üvegfalú épületét meg alakítsák át cukrászdává.

Ennek akkor semmi esélye sem volt, azóta azonban megépült a négyes metró, így a külső állomásra már nem lehetetlen kijutni a belvárosból. Persze nem is könnyű, különösen nem a város északi részéből. Ostobaság emberek ezreit átszállásokra kényszeríteni, inkább örülnünk kellene annak, hogy három, kiváló helyen lévő fejpályaudvarunk van Budapesten, ezeket mindenki jól meg tudja közelíteni, a város tömegközlekedésének túlterhelése nélkül. Kelenföldről azt is tudni kell, hogy néhány éve, a négyes metró építésekor csökkentették ott a tartalékvágányok számát. Most akkor vissza az egész, mint a boltzár? Szerintem a Déli alagútjától délre eső rendező-pályaudvar kapacitása Kelenföldön egyszerűen nem pótolható.

Attól persze még megcsinálhatják, a Fidesz nem ismer lehetetlent – legfeljebb majd egy kicsit nem működik. A Déli pályaudvar területén egyetlen hasznosítás-bővítést tudok elképzelni: ahogy a Nyugatiban, itt is lehetne a vágányok fölé épületeket vagy parkot elhelyezni. Ez persze nem lenne olcsó, hiszen az alapozáshoz a vágányokat előbb át kellene rendezni, majd a vasúti forgalom mellett megépíteni a pilléreket – de legalább megoldható, míg a Kelenföldre kitelepítés aligha. Félő, hogy megint csak először döntenek, azután vagy elemzik a kérdést és meghallgatják az érintetteket és a szakértőket – vagy nem. A Nemzeti Együttműködés Rendszere már csak így működik.