Horváth Csaba a fővárosi közgyűlés szocialista képviselője arról tájékoztatta a Népszavát, hogy a buszbeszerzésről már döntött volna a testület, de az új helyzet miatt a főpolgármester június 8-ra tette át az időpontot, abban a reményben, hogy addig megszületik a végleges kormánydöntés a 150 csuklós busz beszerzéséről. A testület MSZP-s tagja szerint utolsó utáni pillanatban vagyunk, és ha az ígéretek ellenére a kormány a jövő héten sem dönti el, hogy ki szállítsa a járműveket, akkor biztosan kicsúsznak minden határidőből, s a 3-as metró felújításának tervezett novemberi kezdését el kell halasztani. Horváth Csaba arra figyelmeztet, hogy a főpolgármesternek ezzel kapcsolatban adott kormányzati ultimátum legnagyobb veszélye, hogy Tarlós Istvánnak nincs eszköze döntésre kényszeríteni a kormányt.
A szocialista politikus is a buszvásárlást támogatja a bérléssel szemben, mert ez később is felhasználható járműállományt teremtene, de úgy látja, a kormány által favorizált magyar cégek - a budapesti Mabi Bus Kft. és a győri Kravtex Kft. - nem lennének képesek határidőre leszállítani a szükséges buszmennyiséget, mint ahogy az Ikarus sem. Ráadásul a magyar modellek elemeit külföldi piacokon szerzik be a gyártók, szó sincs tehát arról, hogy magyar beszállítók tömegeit juttatnák munkához. További szépséghibája a hazai gyártásnak, hogy a határidő tartásához a 150 buszból 40 járművet a BKV-nak kellene összerakni, összességében tehát a kormány figyelmen kívül hagyja, hogy a lengyel Solaris határidőre és olcsóbban le tudta volna szállítani az igényelt buszmennyiséget. Horváth Csaba lapunknak elmondta: számításaik szerint egy Ikarus busz ezer euróval drágább, mint a lengyel autóbusz lett volna. A szocialista önkormányzati képviselő szerint pusztán arról szól a kormányzati vétó, hogy újabb fideszes baráti kör juthasson előnyökhöz.