Az újítás kulcsfontosságú eleme az, hogy a Filmalap a forgalmazók által a marketing költésekre fordítandó összegek növelésére pályázati úton jelentős és vissza nem térítendő támogatást tesz elérhetővé. Attól függően, hogy a forgalmazó mennyit fordít egy Filmalap támogatással készült magyar film vagy koprodukció hazai mozibemutatójára, a Filmalap az adott összeg többszörösével is támogathatja egy film kampányát a forgalmazási koncepció és költségterv ismeretében.
A támogatás feltételeit szerződések fogják rögzíteni, már a mozibemutató előtt hat hónappal.Az új forgalmazási támogatás mellett a Filmalap által kínált korábbi támogatási eszközök továbbra is rendelkezésre állnak a producerek számára. Változatlanul elérhetőek lesznek a producerek részére a Filmalap által biztosított tesztvetítések és eredményeik elemzése, valamint a tv-szpotok a vezető hazai kereskedelmi csatornákon.