Metropol;Simicska Lajos;

2016-06-03 17:59:00

Simicska drasztikus lépésre készül Habony lapja miatt?

Hétfőn utcára kerül az első hétköznaponta megjelenő Lokál, Habony Árpád főtanácsadó és Győri Tibor (Orbán Viktor jogi tanácsosának) közös médiacége, a Modern Media Group ingyenes terjesztésű újságja - írja a 444.hu. A portál szerint emiatt a médiapiacon többen arról beszélnek, hogy Simicskáék eladnák a Metropolt.

Ahogy a Népszava korábban már beszámolt róla, tömegközlekedési csomópontokban júniustól Habony Árpád lapját, a napi Lokált fogják terjeszteni, ezzel lecserélve a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Metropolt. A lappal azért nem hosszabbította meg szerződését a BKV, mert pályáztatni akartak, ennek ellenére Habony lapja pályáztatás nélkül szerezte meg a terjesztési jogot a fővárosi tömegközlekedésnél.

A Népszabadság korábban azt kalkulálta ki, hogy a lap készítése nyomtatása és terjesztése évi minimum 1,5 milliárdba kerül majd a cégnek, de ha ilyen ütemben folynak hozzájuk az állami bevételek, ez nem jelenthet komoly akadályt - emlékeztet a 444. A Lokál mellett nem tűnik el a főtanácsadó kiadója által terjesztett Lokál hetilap sem, ami mostantól Lokál Extra néven jelenik majd meg.

A Metropol jelenleg nagyjából 300-320 ezer példányban érhető el naponta az országban - erősítette meg Hivatal Péter, a lap vezérigazgatója. Az Orbán-Simicska háború előtt a Metropol hasított: 2014-ben listaáron több, mint 2 milliárdért hirdetett náluk az állam, ma viszont 0 forint állami megrendelésük van.

A piaci szereplők visszajelzése alapján úgy néz ki, hogy Simicskáék eladnák a lapot, de egyelőre nem jártak sikerrel, ezért a lap vezetése ezzel párhuzamosan a lap újrastrukturálásán dolgozik. A portál kérdésére azt megerősítették, hogy a Lokál piacra lépése új helyzetet teremt számukra; és gondolkodnak a lap újrapozicionálásán.

A teljes cikket itt olvashatja!