Forma-1;teszt;Silverstone;

2016-07-15 07:51:00

Tűzkeresztség és glória

A Magyar Nagydíj előtti héten a Sauber kivételével két napra a hétvégi brit futam helyszínén, Silverstone-ban maradtak a Forma-1-es csapatok az idény utolsó kollektív tesztjén. A jelenlegi mezőnyt heten képviselték a gyakorláson, ahol több ifjú titán az első kilométereit teljesítette F1-es autóval.

Silverstone hozta a formáját, hiszen vasárnaphoz hasonlóan a program mindkét napján esett. A körülmények ellenére szorgalmasan köröztek a pilóták, akik között a rangidős, 34 éves Fernando Alonso volt a leggyorsabb az első nap délelőttjén. A spanyol szokatlanul nagy, másfél másodperes előnyt alakított ki a Mercedesnek tesztelő francia Esteban Ocon előtt, a 19 éves tesztpilótának azonban délután a megváltozott körülmények közepette már nem volt esélye a visszavágásra.

Kedden Ocon mellett lehetőséget kapott a Ferrari 18 éves monacói reménysége, Charles Leclerc, de első köreit teljesítette Forma-1-es autóval a Force Indiát mindkét napon tesztelő 17 éves orosz Nikita Mazeptin és az újonc Haas autójával ismerkedő 18 esztendős amerikai Santino Ferrucci is. Elképzelhető, hogy ezekkel a nevekkel idővel találkozunk még.

A keddi gyakorláson a Red Bull ismét megmutatta a világnak a „glóriát”, azt a bukókeretet, mely adott esetben már 2017-től is a versenygépek kötelező kelléke lehet. Persze ehhez minden istálló hozzájárulása szükséges. „Én személy szerint nem vagyok nagy rajongója a glóriának. Jobban szeretném, ha több kutatási időt fordítanának rá, ahelyett, hogy megpróbálnak gyorsan keresztülverni valamit, aminek egyéb következményei is lehetnek – nyilatkozta Christian Horner, az újításhoz fenntartásokkal álló Red Bull csapatfőnöke.

Szerdán a Toro Rossót vezető Sérgio Sette Câmara személyében újabb fiatalember esett át a Forma-1-es tűzkeresztségen. A menetrendszerinti eső után felszáradó pályán a Ferrari világbajnoka, Kimi Raikkönen autózta a nap leggyorsabb körét, ami nem mellesleg a szombaton első rajthelyet érő időeredménynél is kettő tizeddel jobb volt.