MÁV;elbocsátások;fegyelem;kalauzok;

2016-07-22 10:09:00

Különben dühbe jövünk - Elegük van a kalauzoknak

A Vasúti Dolgozók Szabad szakszervezetének elnöke szerint létszámhiány van a vasútnál, nincs elég jegyvizsgáló, ezért fordulhat elő, hogy napi 16 órára is beoszthatók hozzájárulásukkal. Halasi Zoltán arról is beszámolt a Klubrádió Esti gyors című műsorában, hogy miután több munkatársat is kirúgtak, mert nem voltak hajlandóak az utasok biztonságát veszélyeztetve, egyedül dolgozni a vonaton, a vasúti cég most megfenyegette a betegszabadságon lévő dolgozókat és az őket betegállományba helyező orvosokat. 

Mint az MTI hírei alapján mi is megírtuk, a VDSzSz Szolidaritás közölte: álláspontja szerint a MÁV-Start Zrt. kénytelen lesz menetrendjét több vonalon átalakítani, annyian csatlakoztak a szakszervezeti akcióhoz, amelyben a napi 16 órás munkaidőre vonatkozó megállapodás felmondására kérték a kalauzokat. A cégnél a jegyvizsgálók napi 16 órában is beoszthatók, ha ehhez hozzájárulnak, ám az érintett dolgozók bármikor vissza is vonhatják hozzájárulásukat.

A vasúttársaság szerint attól, hogy a jegyvizsgálók egy része úgy nyilatkozott, nem kíván 12 óránál többet dolgozni egy szolgálatban, még nem kell menetrendet módosítani, a két dolognak semmi köze egymáshoz. A menedzsment szerint ez csak annyit jelent, hogy az érintett dolgozóknak több alkalommal kell bemenniük dolgozni egy adott hónapban, hogy a havi kötelező óraszámuk meglegyen.

Az érdekképviselet szerint a MÁV-Start megfélemlíti a vasutasokat, a beteget jelentő kalauzokat rendkívüli munkaalkalmassági vizsgálatra küldték, azokat a háziorvosokat pedig, akik őket táppénzre vették, „feljelentették." Nemrég több kalauz munkaviszonyát szüntette meg a MÁV-Start pusztán azért, mert betartották a rájuk vonatkozó utasításokat. A felháborító és jogsértő esetek után a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szolidaritás (VDSZSZ) felszólította a munkáltatót a két vasutas azonnali visszavételére. Ez egyelőre eredménytelennek bizonyult, az érdekképviselet emiatt kérte felhívásában arra a vezető jegyvizsgálókat, mondják fel a napi 16 órára vonatkozó megállapodásukat a MÁV-Start Zrt-vel, így egy szolgálatban csak maximum napi 12 órára oszthatók be. Halasi Zoltán szerint így azonnal ki fog derülni, hogy létszámhiány van és nem lehet majd biztonságosan működtetni a vonatokat.