A BKV járműveinek többségén nemcsak megfelelően biztonságos vezetőfülke, de a buszok többségén jól működő kamerarendszer sincs, amely rögzítené a konfliktusokat, a járművezetők elleni támadást. A BKK az európai trendekre hivatkozva nem hajlandó átalakítani a nyitott vezetőüléseket, pedig a magyar utazási kultúra a lehető legbiztonságosabb kialakítást indokolja. Ugyanis a városi közlekedésben kialakult feszültséget a sofőrök érzik meg elsőként, az utasok elégedetlenségükben gyakran durván szidalmazzák, fenyegetik a járművezetőket - írta az Egységes Közlekedési Szakszervezet . A fülke nélküli járművek a vagyonvédelem szempontjából sem biztonságosak, mivel a járművezető nem tudja elzárni sem a kötelezően ráerőltetett jegykészletet az aznapi bevétellel, sem pedig személyes értéktárgyait - áll a közleményben. A szakszervezet megoldást követel: megfelelő fülkéket és kifogástalan kamerarendszert. Amennyiben a helyzet nem javul, az Egységes Közlekedési Szakszervezet a munkavédelmi hatósághoz fordul.