A startnál megismétlődött az egy héttel korábbi történet. A rajtjelet a második helyről váró Hamilton fordult elsőként a célegyenest követő kanyarba, a pocsékul induló Rosberget ezúttal a Red Bull párosa, Max Verstappen és a 100. F1-es rajtját teljesítő Daniel Ricciardo is maga mögé utasította. Noha a hazai pályán versenyző német több kísérletet tett rá (próbálkozását a második körben rövidéletű siker koronázta), képtelen volt tartósan maga mögé utasítani az osztrák autókat.
Az abroncsait óvó éllovas kezdetben nem lépett meg üldözőitől, az ötödik és a tizedik kör között azonban négyre növelte addig két másodpercre rúgó előnyét. A második helyen haladó Verstappen autóján érzékelhetően elfogytak a szuperlágy gumik, így a holland (Rosberggel egyidőben) nyitotta a kerékcserék sorozatát a 11. körben. Az újabb szett szuperlágyra váltó duóval szemben Hamilton lágy keverékekre cserélt két körrel később.
A versenytáv harmadánál Hamilton fórja már hét szekundum volt, miközben Rosberg nem tudta támadni Ricciardót. A némettel csapata ekkor közölte, hogy módosítanak az eredetileg meghatározott taktikán, ami később kiderült, hogy kettő helyett három boxlátogatást jelentett számára.
A mezőnytől elszakadó négyest ezúttal nem tudták követni a Ferrarik, a pilóták Vettel, Raikkönen sorrendben haladtak az ötödik és hatodik pozícióban. Noha Vettel versenymérnöke rádióüzenetben azt fejtegette, hogy ideális esetben a kerékcseréket követően a négyszeres világelső a holland elé vághat, ezen a felvetésen még maga az érintett is mosolygott.
A kerékcserék következő hulláma a 27. körben jött el, Rosberg ekkor váltott lágy gumiabroncsokra. A Red Bull reakciója nem maradt el: ők Verstappen autóján cseréltek kerekeket. A szervizelést követően Rosberg megelőzte a hollandot, szabálytalan manőveréért (kiszorította a pályáról ellenlábasát) azonban később öt másodperces büntetésre ítélték. „Azt gondoltam, hogy ez egy remek csata volt, nagyon meglepődtem a büntetésen” – közölte később a Twitteren Rosberg.
Néhánnyal a féltávot jelentő 35. kör után Ricciardo megelőzte Verstappent, a Red Bullok pedig a büntetését az újabb boxkiállása során letöltő Rosberget. Az élen Hamilton senkitől nem zavartatva haladt idei hatodik, pályafutása 49. győzelme felé, amely a regnáló világelső harmadik németországi diadala lett 2008 és 2011 után.
A 67. kör végén az eddigi 12 futamból tizenegyedik alkalommal valamelyik Mercedest intette le elsőként a kockás zászló. A következő verseny előtt többhetes nyári szünet következik, amely Rosberg számára jön jól, hiszen a legutóbbi hét futamból hatot Hamilton, s csak egyet vb-második kollégája nyert.