A gyorsforgalmi út fejlesztését 2015 áprilisában Orbán Viktor miniszterelnök szerződésben rögzítette Habis Lászlóval, a Modern Városok Programja keretében. Akkor született ígéret arra, hogy Egert az autópályával összekötő négysávos autóút 2018-ig megépül, a várat és az uszodát felújítják, illetve fejlesztik az ipari parkot pedig állami területekkel bővítik. A beruházások részben már megindultak, az Eger Hírek úgy értesült, legkésőbb az ősz közepén megindul a munka, új nyomvonalon építik meg a 2×2 sávos utat Eger és az autópálya között, M25 néven.
Mások nem ilyen szerencsések, mint arról lapunkban is beszámoltunk alig több mint egy héttel a tervezett sávbővítés kihirdetése után visszavonta a kormány az M1-es és az M7-es autópálya egy részének háromsávosra szélesítését. A közútfejlesztéseket megtépázó kormányhatározat azért is meglepő, mert kilenc nappal korábban kihirdetett tervet von vissza, azaz mégsem tartja kulcsfontosságú közlekedési beruházásoknak az egrihez hasonló gyorsforgalmi utak közül a kecskemétit, a szombathelyit, a békéscsabait, az ózdit, a debrecenit és az esztergomit. Emlékezetes, hogy már így is egy "műszaki tartalmában csökkentett", a köznyelven fapados autóút-hálózat lebegett a kormány szeme előtt.