A politikus szerint ugyan a BKK tagadta azokat a sajtóhíreket, miszerint hatvan vonal esetben készülnek járatritkításra, valójában viszont ez folyamatban van. Példaként hozta a Dél-Pesten közlekedő 50-es villamost, amely közlése szerint már az augusztus 22-i új menetrend alapján csökkentett járatszámokkal közlekedik mind csúcsidőben, mind hétvégén, és ugyanez igaz a 41-es villamosra, vagy a 72-es trolibuszra is. "Ez egy sunyi járatcsökkentés, amit meg is próbálnak tagadni, de hát tetten érhető már a menetrendben is" - fogalmazott.
Azt mondta, a járatritkításnak a budapestiek fogják megfizetni az árát, amikor beindul szeptembertől iskolai szezon. Felidézte: Tarlós István 2008-ban még élesen bírálta az akkor elfogadott járatritkítási csomagot és követelte annak visszavonását. Szabadai Viktor hangsúlyozta: minden budapesti fejlesztés európai uniós forrásokhoz köthető, míg a főpolgármester és a kormányzat "fékezi a várost". Ezért a Liberálisok azt üzenik a választóknak, hogy az október 2-i népszavazáson voksoljanak igennel, ha inkább Európa felé orientálnák Budapestet - mondta.
Az Index írt arról, hogy szeptembertől spórolás miatt 3-5 százalékos járatszámcsökkentést tervez a BKK egyebek mellett a 47-49-es és az 56A jelzésű villamos, a fonódó villamosvonal, a 109-es, a 33-as, a 110-es, a 112-es, az 5-ös, a 7-es, a 8E busz, valamint több trolibusz vonalán. A BKK ugyanakkor tagadta, hogy járatritkítási csomagot vezetne be, a közlekedési társaság hétfőn az MTI-vel azt közölte: szeptembertől minden járat a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint közlekedik.