Lázár János;1956;Desmond Child;"halszagú ország";

2016-08-26 07:05:00

Lázárt nem érdekli a "halszagú ország"

Semmi kétsége nincs afelől, hogy minden rendben van és az '56-os évfordulóra költött pénzekkel el fognak számolni. Lázár János szerint az a fontos, hogy minél többen hallgassák a "halszagú Magyarország" címen elhíresült emlékdalt. A Népszaván keresztül a költségeket, a dal körüli furcsaságokat firtatóknak azt üzente: adjunk lehetőséget az embereknek, hogy megszerethessék a nótát.

Lapunk tegnap arról kérdezte a Miniszterelnökség vezetőjét, hogyan engedheti meg magának a kormány, hogy szerződés nélkül készítsék el és mutassák be szűk körben az emlékdalt. A hírek szerint legalábbis - bár a műért és a felvételért, illetve a klipért az 50 milliót már kifizették - szerződés erre nem volt. Lázár szerint, jó lenne, ha Magyarországnak csak annyi volna a baja, hogy a klipet zárt körben mutatták be.

Összesen 1,4 milliárd forint értékben nyerte el 4 budapesti vállalkozás az 1956-os emlékévhez kapcsolódó kommunikációs feladatokra kiírt eljárást. A közbeszerzést 3 részfeladatra osztották – tudta meg az mfor.hu. Az első rész a tájékoztatás elősegítését célzó magazinokban (heti, kétheti, havi és egyéb periodika szerint megjelenő folyóiratok) és online hirdetési felületeken való megjelenésekre és kapcsolódó szolgáltatások elvégzésére irányult. A félmilliárd forintos keretösszegű szerződést az 1080 P Solution Agency Kft. nyerte el.

A feladatok második része megyei-, országos napilapok, heti, kétheti és havi lapok, közterületi hirdetési felületek és online hirdetési felületeken való megjelenések lebonyolítására irányult. A 400 millió forintos keretösszegű szerződést végül az egyazon tulajdonosi körhöz, Balásy Gyulához tartozó New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Lounge Design Kft. kapta meg. Utóbbinak biztosan nem ez az első kormányzati megrendelése, hiszen már 2011 óta dolgozik állami cégeknek, egyebek mellett hozzájuk köthető a "Magyarország jobban teljesít" kampány is. A közbeszerzés harmadik részfeladata az 56-os emlékévhez kapcsolódó tájékoztatás segítését célzó nemzetközi kommunikációs kampány, amelynek keretösszegét szintén félmilliárd forintban határozták meg. A nyertes végül a Mindshare Communication lett, amely korábban a 25 milliárd forintos állami kommunikációs tender egyik győztese lett.

A pályáztatást gyorsított eljárásban bonyolította le a kiíró, a KKETTK Közalapítvány. Ennek oka a kiírás szerint, hogy 2016 október 23-ig a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni a közbeszerzés tárgya szerinti szolgáltatásoknak megfelelő médiatartalmat, így kivételesen indokolt és sürgős a gyorsított eljárás alkalmazása, hogy az emlékév kommunikációja ne lehetetlenüljön el.