„Amennyire én tudom, ezen a hétvégén vállaljuk a büntetést.” – erősítette meg a nemzetközi sajtóban tényként kezelt információkat a világbajnoki éllovas Hamilton a versenyhétvégét nyitó sajtónapon.
A brit pilóta az évad első szakaszában több, a hajtásláncot érintő technikai problémával találta szembe magát, részben ezeknek köszönhetően is szedett össze viszonylag hamar tetemes lemaradást - öt futam után közel ötven pontot – csapattársával szemben. Habár a Monte-Carlo óta megtáltosodó bajnok a német hétvége után úgy vonulhatott szünidőre, hogy immáron 19 pontra rúgott az előnye, többször hangsúlyozta, hogy valójában még mindig hátrányban van, hiszen csak idő kérdése, hogy mikor kell újabb, már a szabályalkotók által megengedettnél több alkatrésszel kiegészíteni az autójában dolgozó erőforrást.
A Mercedes-csapat szakemberei igyekeztek úgy kalkulálni, hogy a hatodik elem beszerelése miatt rajthelybüntetéssel járó cserét egy olyan versenyre időzítsék, ahol a pálya karakterisztikája révén ez a legkisebb hátrányt jelenti Hamilton számára. Ilyen szempontból a naptárban található két utolsó európai helyszín, a megannyi előzési lehetőséget kínáló Spa és az egy hét múlva következő Monza ideális terep, az elhúzódó fejlesztések miatt mégis azt rebesgették, hogy az elkerülhetetlen szankcióval járó cseréket inkább Monzában hajtanák végre. Mindezekkel szemben a pályafutása ötvenedik nagydíjgyőzelmétől némileg távolabb kerülő címvédő és csapata Belgiumban eloszlatta a kételyeket; az érintettek pénteken hivatalosan is bejelentették, hogy Hamilton autójába beépítették az idei hatodik turbófeltöltőt és MGU-H-t, azaz a hőenergiájú motor-generátort. Előbbi elemért 10, a másikért 5 rajthelyes büntetés járt. „Természetesen többször beszéltünk a csapattal a motorbüntetéssel járó szankciókról. Mindent meg fogok tenni, hogy minimalizáljam az ezzel járó hátrányokat. A büntetéstől eltekintve úgy hiszem, onnan tudom folytatni, ahol abbahagytam.”
A szünet előtti hét futamból hatot megnyerő Hamiltont két és fél éve reménytelenül üldöző Rosberg mindenesetre a fentiek okán komoly esélyt kap arra, hogy visszakapaszkodjon: amennyiben érvényesíteni tudja versenygépe erőfölényét, elvben gond nélkül diadalmaskodhat az Ardennekben található versenyhelyszínen. Mint ahogyan tette azt az Európai Nagydíjon is, amikor Hamiltont legutóbb nehézségek hátráltatták. "Ettől kevésbé lesz nehéz a feladatom, hiszen ő a legfőbb vetélytársam. Kemény próbatétel előtt állok, mert emlékezzünk, hogy négy hete mindkét Red Bull megelőzött" - véleményezte a fejleményeket Rosberg. Az, hogy a német Olaszország előtt visszaveszi-e a listavezető pozíciót, csak azon múlik, hogy a büntetések miatt mindenképpen a mezőny végéről induló márkatársa miként tudja előreküzdeni magát a mezőnyben.
Tekintve, hogy az állandóan szeszélyes időjárás tekintetében speciális helyszínről beszélünk, Spa-Francorschamps kapcsán megkerülhetetlen a kérdés: lesz-e eső, ami tovább kuszálhatja a szálakat? A korábbi években több belga futamot megbolondító égi áldásra az időjósok jelenlegi ismeretei szerint ezúttal vasárnap, tehát a verseny napján mutatkozik minimális esély, egyébként a hétvége túlnyomórészt az évszaknak megfelelő, napsütötte és száraz lehet. Ezúttal csapadék nélkül is különösen érdekes futamra van kilátás.