Forma-1;Szingapúri Nagydíj;

2016-09-17 07:52:00

Világelsőknek való vidék

Az európai szezon véget ért, a hétvégén Szingapúrban a bajnokság utolsó, hét helyszínt számláló harmadát kezdi meg a Forma-1 mezőnye. A 200. nagydíjrajtjára készülő Nico Rosberg a világbajnokság 15. futamát követően ismét átveheti a vezetést a pontversenyben, de a Mercedes párosa mellett a korábbi évek tapasztalatai alapján ezúttal az üldöző csapatok pilótái is reménykedhetnek egy kiugró eredményben.

A szingapúri viadal évről-évre üde színfoltja a száguldó cirkusz versenynaptárnak. A sportág históriás könyvébe az F1 első, mesterséges fényviszonyok közepette megrendezett futamaként bevonuló megmérettetés 2008 óta szerepel a programban, s azóta is töretlenül népszerű az istállók illusztris vendégei és a rajongók körében is. Az ázsiai helyszín próbára teszi a pilótákat: a 61 körös táv teljesítése rendre hosszú futamot eredményez (az utóbbi nyolc év rekordja alig három perccel jobb, mint a kétórás időlimit), ráadásul a trópusi forróság és a magas páratartalom miatt a pilótáknak pokoli hőségben kell maximális koncentrációval vezetni, hiszen a városi pályán a legkisebb hiba is a verseny végét jelentheti. Majdnem, mind Monacóban. „Ez a pálya áll karakterisztikájában a legközelebb Monte-Carlóhoz, úgyhogy ha valahol, hát Szingapúrban lehet esélyünk a győzelemre” – utalt a májusi, hercegségbeli állomásra Daniel Ricciardo, aki akkor csapata hibájából maradt le a győzelemről. – Nem szeretnék túlzott nyomást helyezni a csapatra, de egyértelműen nyerni szeretnénk – folytatta.

Az ausztrál optimizmusának alapját a harmadik éve egyeduralkodó Mercedes tavalyi betlije adhatja, hiszen az ezüstnyilakat "tiszta körülmények között" legutóbb egy éve, a villanyfényes versenyen sikerült legyőzni a riválisoknak. „Kevésbé önbizalomtól telve várjuk a hétvégi futamot, hiszen tavaly jelentős volt a lemaradásunk” – emlékezett a 2015-ös futamra a listavezető Lewis Hamilton mögött pillanatnyilag kettő ponttal következő Rosberg. – Az utóbbi évek legnehezebb versenye volt a tavalyi, tehát komoly kihívás lesz számunkra ez a hétvége.

Az autósport királykategóriájában tíz éve bemutatkozó Rosberg öröme értelemszerűen egy sikerrel lenne teljes a kétszázadik rajt alkalmával, a pontverseny szempontjából azonban számára az a lényeges, hogy megelőzze csapattársát. Akkor ugyanis jó eséllyel eltünteti lemaradását.

A Szingapúrban két csapattal összesen négy futamot nyerő, legutóbb is elsőként záró négyszeres világelső, Sebastian Vettel az idén is esélyesként érkezik a városállamba, a német szerint azonban nem szabad leírni az éllovasokat sem. „Az előző idényben nehéz versenye volt a Mercedeseknek, de arra nincs garancia, hogy az idén is az lesz” – nyilatkozta Vettel a Sky Sports honlapjának, aki elmondta: komoly célokkal érkeznek az olaszok a bajnokság 15. állomáshelyére.

Szingapúrban mostanáig három pilóta tudott nyerni: Vettel négyszer, valamit Fernando Alonso és Hamilton két-két alkalommal. A trió összesen kilenc világbajnoki cím birtokosa. Talán a maximális felkészültséget és mentális erőt kívánó külső körülmények miatt, de a motorerőt kevésbé megkövetelő aszfaltcsíkon csakis a sportág jelenkori legnagyobbjai tudtak eredményesen szerepelni – ilyen megvilágításban Rosbergen a világ szeme, hiszen ha legyőzi csapattársát, azzal nemcsak matematikailag, hanem „fejben” is előnyre tehet szert címvédő márkatársával szemben a helyi időszámítás alapján este nyolckor elrajtoló futamon.

A nagydíjhétvége eseményeit – így a magyar idő szerint szombaton 15 órától kezdődő időmérő edzést és a vasárnap délután kettőkor startoló viadalt – az M4 élőben közvetíti.

Rosberg az élen, Hamilton a depóban
A Szingapúri Nagydíj pénteki két szabadedzése alapján Rosberg autózta a leggyorsabb köridőt. Az edzésnap első szakaszában ugyan kisebb hibát vétett a német (egy ütközés során megsérült a Mercedes vezetőszárnya), a második 90 perc során mindenkit maga mögé utasított az ultralágy abroncsokat használva: mögötte bő három tizeddel a Ferrarit vezető Kimi Raikkönen és a Red Bull-pilóta, Verstappen következett.
Hamilton legjobb ideje egy másodperccel elmaradt márkatársáétól, azonban a brit hibázott a gyorskörén, ráadásul technikai probléma miatt csupán tíz kört teljesített délután, idejekorán átadta versenyautóját a szerelőknek. A tegnap látottak alapján valószínűsíthető, hogy a német istálló Szingapúrban is az elsőségért harcol majd.