A vita tárgya ugyanaz, mint a 2007-2013-as ciklusban: környezet védelmére hivatkozva előírják az aszfaltkeverő telepek távolságát az építkezéstől, ami eldönti a cégek közötti versenyt. Alacsony környezetterhelés címszóval a pontok ötöde szerezhető meg a tenderen, míg az ár csupán 50 százalékkal, a foglalkoztatás pedig 30 százalékkal szerepel. Ha valóban az környezetvédelem lenne a cél, akkor nem csupán az aszfalt szállításának távolságával mérnék ezt, hanem föld vagy a kő fuvarozásával is, mert ezek az alapanyagok is teherautókkal érkeznek az útépítések helyszínére. A napilap idézi a BruxInfo értesülését - melyet kedden a miniszterelnökség is megerősített -, megegyezés születhet az aszfaltkeverő ügye miatt 2013-ban elzárt pénzcsapok újranyitásáról és a korábban zárolt összeg nagy részét (176-215 milliárd forintot) átutalja Brüsszel, valamint hazánk kisebb büntetést kaphat a versenykorlátozó szabályok miatt.