Tarlós pénteken arról beszélt, hogy egyeseknek kifejezett szándéka a metróprojekt meghiúsítása, így, ha heteken belül nem történik semmi, akkor nagyon nagy esélye van, hogy le kell állítani a metrót, a kancelláriaminiszter pedig hiába menekül a felelősségtől.
A sajtótájékoztatón elhangzottak után szóba került, hogy a metrónak életveszélyes szakaszai is lehetnek. Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője követelte, haladéktalanul vizsgálják ki, hogy a 3-as metró mely szakaszai nem nyújtanak százszázalékos biztonságot, mert ezeket azonnal le kell állítani.
A DK szintén felszólította Tarlóst, hogy állítsa le a 3-as metró azon szakaszait, amelyeket a szakemberek életveszélyesnek minősítenek. Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt fővárosi képviselője emellett megjegyezte, hogy a főpolgármesternek nem szabad "fideszes nyomásgyakorlásra" használnia a 3-as metró felújításának ügyét, de a vonalat le kell állítani, ha azon életveszélyben utaznának az utasok. "Lázár és Tarlós utána majd kedvükre folytathatják az iszapbirkozást" - tette hozzá.
Az LMP aláírásgyűjtésbe kezd a vonal teljes körű felújítását és akadálymentesítését követelve a kormánytól. Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi képviselője azt mondta, a kormány "a budapestiek életével szórakozik", amikor nem akarja látni a felújítás fontosságát és nem kezdi el haladéktalanul a munkákat. Kiemelte, Tarlós István legutóbb tett bejelentésével ellentétben, a rekonstrukcióból nem maradhatnak ki az állomások, mivel azzal kizárnák a vonalról a mozgásukban korlátozottakat, illetve a babakocsival közlekedőket. "Sokszor halljuk majd erre válaszként, a Fidesz valószínűleg el is fogja kezdeni szajkózni, hogy dehát nincs rá pénz" - fogalmazott Csárdi Antal, kiemelve, az állomások felújítására forrást jelentene az a 40 milliárd forint, amelyet az állam nem fizetett ki a Budapesti Közlekedési Központnak az agglomerációs közlekedés ellátásáért.
Az LMP politikusa azt is elmondta, megmutatják a Miniszterelnökséget vezető Lázár Jánosnak, hogy néhány hét alatt "sokkal több aláírást gyűjtenek a 3-as metró felújításához, "mint ahányan Lázárhelyen laknak". "Nem lehet úgy gondolkodni Budapestről, mint Hódmezővásárhelyről, egy kis településről" - jelentette ki, majd hozzátette, Budapest az ország szíve és ehhez méltó hozzáállást várnak a kormánytól.
Lehangoló látvány: így néz ki a 3-as metró kőbányai végállomása 2016-ban. FOTÓ: Tóth Gergő
Nem új keletű Lázár és Tarlós összeszólalkozása
Lázár János a csütörtöki Kormányinfón egyebek mellett azt mondta, hogy kormány maximálisan támogatja a 3-as metró sikeres felújítását, 137 milliárd forintot szavaztak meg a célra. ( Igenám, de a becsült költséggel szemben 210 milliárdos ajánlatok érkeztek a vonal felújítására.) Az elhangzottakra reagálva Tarlós István közölte: a miniszter buszvásárlásra szólítja fel folytatólagosan már fél éve, miközben május óta érvényben van egy kormányhatározat, amely az egyedüli lehetséges forrásból, az Európai Beruházási Bank hiteléből megtiltja mindenféle busz vásárlását. Ez nem zavarta a minisztert, hiszen csütörtökön is felhívta a figyelmet arra, szeretné, ha a saját tiltásuk ellenére buszokat vásárolnánk - jegyezte meg. A 3-as metróvonal felújítása miatti szerelvénypótlást megoldandó szolgáltatásvásárlás kapcsán hangsúlyozta: türelmesen vártak fél évig, szerdán a Fővárosi Közgyűlés kénytelen volt lépni, mert nem lehet tovább húzni azt időt. Kiszálltunk végleg a szolgáltatásvásárlásból, összekaparjuk, ami van - fogalmazott Tarlós István, hozzátéve: ha egy szakaszra való járművet össze tudnak szedni, akkor megpróbálnak nekifognia kivitelezésnek, ha a másik akadály, az állomásokra adott magas árajánlatok kapcsán felmerült probléma is elhárul.
Tarlós István kitért arra is, fél évet adtak arra, hogy a kormány jóhiszemű tagjait félrevezető kevésbé jóhiszemű tagjai bebizonyítsák, hogy vannak magyar buszok. A főpolgármester szerint, ha egyeseknek sikerül ellehetetleníteni a metróprojektet, akkor tönkreteszik várost, de rettenetes károkat okoznak a kormánynak is.
A szeptember 29-i tájékoztatón elhangzottak miatt a Miniszterelnökség utólag egyenesen bocsánatot kért, jelezve, Lázár János egy kérdésre válaszolva, nem fogalmazott pontosan. A miniszter akkor a budapesti busztendert illető kérdésre azt mondta: a főváros által kiírt közbeszerzés jó néhány indulót kizárt, piacszűkítő és versenykorlátozó közbeszerzés volt, ezért a Közbeszerzési Döntőbizottság leállította a tendert, és most új közbeszerzést kell kiírni vagy javítani kell ezeket a hibákat. Reálisan jövő nyár előtt meg sem kezdődhet a metrófelújítás. A főpolgármester másnapi sajtótájékoztatóján kijelentette: a főváros a továbbiakban nem tud felelősséget vállalni a 3-as metró felújításának esetleges csúszása miatt. Úgy fogalmazott: amit Lázár János elmondott, abból gyakorlatilag semmi nem igaz, minden okirat ez bizonyítja.