NGM: a kormány mindenáron megvédi a reklámadót

Az uniós bírálat ellenére a magyar kormány elkötelezett a reklámadó szabályainak megtartása mellett, és mindent elkövet azért, hogy megvédje azt az "innovatív magyar kezdeményezést", amellyel a reklámtevékenységet végző világcégektől is beszedhető az állami költségvetést megillető adó - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az Európai Bizottság állásfoglalásának megjelenése után.

Az EB pénteken hozta nyilvánosságra, hogy az uniós joggal összeegyeztethetetlen állami támogatásnak tartja a reklámadó mértékrendszerét, emellett elrendelte az általa vélelmezett gazdasági előny megszüntetését. A brüsszeli testület azt kifogásolta, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek a reklám közzétételéből származó nettó árbevétele nem éri a 100 millió forintot - az adózással összefüggő adóadminisztrációs költségek minimalizálása miatt -, nem kell reklámadót fizetni.

Az NGM szerint a bizottság döntése ellentétes az uniós joggal. A reklámadó sávosan progresszív mértékrendszere ugyanis nem sérti az állami támogatási szabályokat, mert az azonos helyzetben lévő vállalkozásoknak, vagyis az azonos árbevétellel rendelkezőknek azonos összegű adót kell fizetniük - áll a közleményben. Hozzátették, így a szabályozás eleve nem lehet szelektív, nem eredményezhet állami támogatást, és mindezt az Európai Bíróság több releváns ítélete is alátámasztja.

A bizottság döntése nemcsak a tagállami adószuverenitást és uniós jogot sérti, hanem diszkriminatív is Magyarországgal szemben, a brüsszeli testület ugyanis nem kifogásol olyan tagállami reklám-adószabályozást, amely különbséget tesz a különféle reklám-közzétételi módok adóztatása között - hangsúlyozták.

Magyarország még Brüsszel kérésére sem fog visszamenőlegesen semmilyen közterhet elkérni a reklámadó-mentességben részesülő kisvállalkozóktól - szögezték le. "A magyar kormány nem hagyja, hogy a reklámozási tevékenységből jelentős bevételre szert tevő, digitális világcégek - az államkasszát megkárosítva - kivonják magukat a közterhek megfizetésének kötelezettsége alól" - hangsúlyozták.

Magyar Reklámszövetség: a reklámadó káros az egész gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség (Mrsz) továbbra is úgy véli, a reklámadó nemcsak az iparágra káros, hanem az egész gazdaságra is - közölte a szövetség.  A közlemény szerint a szövetség elkötelezett az azonos versenyfeltételek megteremtésére irányuló szabályozás mellett, és úgy vélik, a Magyarországon be nem jegyzett globális vállalkozások adóelkerülő magatartása rontja az egyébként is technológiai hátránnyal küzdő hazai tartalomszolgáltatók helyzetét. A szövetség a közleményben felhívta a figyelmet ugyanakkor arra is, hogy a globális vállalatok nemcsak reklámadót, hanem általános forgalmi adót, munkáltatókat terhelő munkavállalói járulékokat, társasági adót és helyi iparűzési adót sem fizetnek.

A szövetség, tájékoztatása szerint, most is nyitott a kormánnyal való együttműködésre, hogy az EB állásfoglalása nyomán szakmailag támogassa a magyar piacon működő vállalatok egységes versenyfeltételeinek kialakítását.

Szerző
Frissítve: 2016.11.04. 18:42

Végleg becsődölt a Palóc - A Coop veheti át a boltok helyét

Publikálás dátuma
2016.11.04. 12:26

Nem maradt reális esély a Palóc Nagykereskedelmi Kft. fizetőképességének helyreállítására, vagyis heteken belül elkerülhetetlenné válhat a CBA korábbi franchise-partnerének felszámolása - írja a Magyar Nemzet. A lap arról is beszámolt, hogy a nagy konkurens, a Coop Hungary Zrt. 20-22 boltot venne át a becsődölt cégtől.

A salgótarjáni központú társaság több száz hitelezőnek tartozik, jellemzően pénzintézeteknek, beszállítóknak és magánszemélyeknek - a tartozások összege meghaladja az ötmilliárd forintot. A november 16-i csődegyezségi tárgyaláson pedig azért nem várható megegyezés, mert a hitelezők részéről nincs fogadókészség a tartozások átütemezésére vagy elengedésére.

A cikkben azt írják, hogy a Palóc Nagyker legfeljebb a követelések hatvan százalékának tud eleget tenni, ehhez azonban szükséges a meglévő több mint nyolcvan áruházból legalább harmincat eladni. A kereskedelmi ágazatban nyílt titok, hogy a Coop Hungary Zrt. 20-22 boltot venne át, további 8-10-et pedig magánvállalkozók üzemeltetnének.

Nagy kérdés azonban, mi lesz a egységekkel, amelyekre nem találnak vevőt. 30 üzlethelyiséget várhatóan be kell zárni, a maradék mintegy 20 kereskedés esetében pedig bizonytalan, ki működteti és milyen feltételekkel - idézi a napi.hu a cikket.

Mint ismert, a Nógrád megye legnagyobb foglalkoztatójaként 1300 embert alkalmazó Palóc Nagykereskedelmi Kft. a CBA korábbi franchise-partnereként és regionális központjaként 80 boltot üzemeltetett a térségben, de az elmúlt három évet veszteséggel zárta. A vonatkozó, 2014-ben meghozott törvény értelmében 2017. január 1-je után be kell zárni azokat a boltokat, amelyek két egymást követő üzleti évben elért nettó árbevétele eléri a 15-15 milliárd forintot, de a mérleg szerinti eredménye nulla vagy negatív.

Szerző

Olcsóbban tankolhatunk mától a kutakon

Publikálás dátuma
2016.11.04. 09:57
FOTÓ: Thinkstock
Csökkentette bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin és bruttó 3 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken a Mol Nyrt.

A csökkentéssel a benzin átlagára 347-348 forintra, a gázolajé 361-362 forintra mérséklődött. Az üzemanyagok ára legutóbb múlt szerdán változott, akkor a gázolaj és a 95-ös benzin átlagára is bruttó 3 forinttal emelkedett. A benzinár 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak a töltőállomások árai között.

Szerző
Témák
benzin dízel