DK: a hatóságok ismerték Pharaon múltját

 A Demokratikus Koalíció szerint a magyar hatóságok ismerték Ghaith Pharaon üzletember múltját, amikor megadták neki az egyéves beutazási engedélyt.

Vadai Ágnes, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője erről azok után beszélt sajtótájékoztatóján, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztériumban egyeztetett Magyar Levente államtitkárral. Ezen a találkozón Magyar Levente - Vadai Ágnes elmondása szerint - közölte, a férfi 2014 szeptemberében nyújtotta be vízumkérelmét a bejrúti magyar követségen, amelyet 2014. október 15-én kibocsátottak, annak ellenére, hogy a hatóságok tudtak Ghaith Pharaon múltjáról.

A külügy állította, hogy 2015. október 15. után az üzletembernek nem volt érvényes beutazási engedélye, de azt nem tudják, hogy járt-e Magyarországon vagy fordult-e a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalhoz bármilyen engedélyért - mondta Vadai Ágnes, hozzátéve: a külügy megerősítette, hogy 2016 tavasza óta Pharaon nem volt Magyarországon. Jelezte: Magyar Levente semmilyen dokumentumot nem mutatott, csak az elbeszélésére tudnak hagyatkozni.

A DK-s politikus közölte: a Belügyminisztériumtól a jövő héten kér tájékoztatást arról, hogy 2015. október 16-ától milyen engedélye volt a férfinak Magyarországra való belépésre, mert ezután is kötött üzleteket.

Vadai Ágnes hangsúlyozta: biztonsági szempontból aggasztó, hogy a miniszterelnök közvetlen közelbe kerülhet és a családjával üzletelhet egy olyan férfi, akit a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) és az Interpol is köröz, és erről a hatóságok tudtak.

Szerző
Témák
DK Ghaith Pharaon

Döntöttek - Simán mehet a propaganda a "köz"tévén

Publikálás dátuma
2016.11.04. 15:45
Népszava fotó
A testület az inkriminált panaszt olyan gyönyörű indokkal utasította el, hogy annak olvastán minden sajtószabadság hívőnek nagyot dobban az a jó demokrata szíve: a szerkesztői szabadságra hivatkoztak.

Az előzményt a hvg.hu idézi fel: a panasz a közszolgálati média népszavazási dömpingje miatt érkezett a Médiatanácshoz. A panaszos még csak nem is a kormányzati vélemények nyilvánvaló túlburjánzását kifogásolta, hanem - erős önmérsékletről tanúbizonyságot téve - csak azt rótta fel, hogy az október 2-a előtti pénteken az M1 Kommentár nélkül(!) című blokkjában minden órában megszólalt egy ismert személyiség, aki oktatólag elmondta, miért is kellett nemet mondani a kormány kvótanépszavazásán.

A panaszos szerint pedig ez nem közszolgálat, hanem propaganda.

Ámde tévedett, mint a Médiatanács döntéséből kiderült, ez ugyanis nem propaganda, hanem szerkesztő szabadság, és a szabadság fogalmába ugyan ki is merne belekötni. 

A Médiatanács arra is hivatkozik, hogy a médiatörvény nem pontosítja, milyen kötelezettséggel jár egy közszolgálatinak hazudott deklarált  - idén 88 milliárd forintnyi közpénzből működő - MTVA-ra nézve, hogy pártatlanul és objektíven tájékoztasson. Ráadásul ugye a szerkesztői szabadság... egyszóval: nem indul eljárás a kvótanépszavazási propaganda miatt.

Lehet szépen hazavonulni. 

Forrás: 444/Last days of M1 Híradó mikroblog

Forrás: 444/Last days of M1 Híradó mikroblog

Szerző

Döntöttek - Simán mehet a propaganda a "köz"tévén

Publikálás dátuma
2016.11.04. 15:45
Népszava fotó
A testület az inkriminált panaszt olyan gyönyörű indokkal utasította el, hogy annak olvastán minden sajtószabadság hívőnek nagyot dobban az a jó demokrata szíve: a szerkesztői szabadságra hivatkoztak.

Az előzményt a hvg.hu idézi fel: a panasz a közszolgálati média népszavazási dömpingje miatt érkezett a Médiatanácshoz. A panaszos még csak nem is a kormányzati vélemények nyilvánvaló túlburjánzását kifogásolta, hanem - erős önmérsékletről tanúbizonyságot téve - csak azt rótta fel, hogy az október 2-a előtti pénteken az M1 Kommentár nélkül(!) című blokkjában minden órában megszólalt egy ismert személyiség, aki oktatólag elmondta, miért is kellett nemet mondani a kormány kvótanépszavazásán.

A panaszos szerint pedig ez nem közszolgálat, hanem propaganda.

Ámde tévedett, mint a Médiatanács döntéséből kiderült, ez ugyanis nem propaganda, hanem szerkesztő szabadság, és a szabadság fogalmába ugyan ki is merne belekötni. 

A Médiatanács arra is hivatkozik, hogy a médiatörvény nem pontosítja, milyen kötelezettséggel jár egy közszolgálatinak hazudott deklarált  - idén 88 milliárd forintnyi közpénzből működő - MTVA-ra nézve, hogy pártatlanul és objektíven tájékoztasson. Ráadásul ugye a szerkesztői szabadság... egyszóval: nem indul eljárás a kvótanépszavazási propaganda miatt.

Lehet szépen hazavonulni. 

Forrás: 444/Last days of M1 Híradó mikroblog

Forrás: 444/Last days of M1 Híradó mikroblog

Szerző