Napi Extra;népszavazás;plakátkampány;kvótakampány;

A Magyar Kétfarkú Kutyapárt egyik válasza a kormány "98% NEM!" utókampányára. Forrás: Facebook

- Egymilliárdból reklámozzák az elbukott népszavazást

Bruttó egymilliárd forintot költ a kormány az egyébként érvénytelenül zárult október 2-i népszavazás most is zajló utókampányára – írta a Magyar Nemzet a Miniszterelnöki Kabinetiroda válasza alapján.

A kormányzati honlap szerint a „Megüzentük Brüsszelnek: 98% NEM! a kényszerbetelepítésre!” szövegű plakáthadjáratra vonatkozó szerződést már a referendum előtt, szeptember 27-én megkötötték a Rogán Antal miniszter szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó két társasággal, a Network 360 Reklámügynökség Kft.-vel és az Affiliate Network Kft.-vel. A szerződés tárgya „a Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok” ellátása volt.

Egyelőre nem tudni, hogy az utókampányt meddig folytatja a kormány. Az ominózus keretszerződés hatálya jövő augusztus 10-én jár le, az viszont kevéssé valószínű, hogy jövő nyáron is az októberi népszavazás eredményéről tájékoztatják a lakosságot. Nem kizárt, ha marad pénz, azt más kampányokra is felhasználják majd, ahogy a népszavazást megelőző különböző keretszerződések között is voltak „átfedések” - írja a lap, majd azt a jogos kérdést feszegetik, hogy miért is volt szükség az egymilliárdos utókampányra, ami egyébként az elbukott népszavazás ismert eredményét hirdeti, ráadásul sikerként.

A plakátok üzenete félrevezető, hiszen a nemek 98 százalékát reklámozzák, holott a népszavazás érvénytelen lett. A referendumon a választásra jogosult majdnem 8,3 millió (hazai és határon túli) választópolgárnak csak a 44,08 százaléka vett részt, azaz mintegy 4,7 millióan nem voksoltak, és volt csaknem 225 ezer érvénytelenül szavazó választópolgár is.

A lap felidézi még Rogán Antal Pasa parki szomszédjának kiemelkedő sikereit a kvótakampány alkalmával, a kommunikációs pályázatok nyertesei ugyanis a Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó cégek lettek. A vállalkozása több tucat exkluzív reklámtáskát is gyártott a kampány keretében, darabját 10 ezer forintért. Rogán szomszédjának sikereiről bővebben ide kattintva olvashat!