Black Friday;akciós vásárlás;

2016-11-18 06:14:00

Ma fekete péntek

A magyar vásárlók kifejezetten "akcióvadászok", még ha megengedhetik maguknak, akkor is inkább akciós termékeket vesznek; 72 százalékuk már hallott a Black Friday-ről, a fekete péntekről, és egyre többen élnek is a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetén kínált akciókkal - derül ki a Millward Brown piackutató idei reprezentatív felméréseiből.

A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 25-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

Magyarországon elsőként az Extreme Digital hirdetett meg Black Friday-t 2014-ben, azóta azonban szinte minden nagyobb üzletlánc megszervezi a saját akciós napját november közepe és vége tájékán, de rengeteg kisebb online és hagyományos üzlet is készül akciókkal.

A műszaki termékeket értékesítő webshop, az Extreme Digital, az előző évhez hasonlóan a nemzetközi dátumnál egy héttel korábban, idén november 18-án akár 50-70 százalékos árengedményt ad majd mintegy 1100 különböző termékre, másfél milliárd forint értékben. A cég az akciós napon mintegy 1,5 millió látogatóra számít. A Fashion Days közép-európai divatportál idén csaknem 700 ezer divattermék leárazására készül, a tavalyi 250 ezer után.

A Kaspersky Lab internetbiztonsági vállalat kutatása szerint a Black Friday-jel kezdődő karácsonyi szezonban 9 százalékkal megnő a felhasználók bankkártya adatainak ellopását célzó adathalász támadások száma is.