Nánási László közleményében felidézte: a vádlott növendékével együtt éjszakai repülési feladatot hajtott végre egy kétüléses sportrepülőgéppel. A kiképzés során iskolaköröket végeztek, ami azt jelenti, hogy a leszállópálya fölé repülve a géppel érintették a talajt, majd egyből felemelkedve folytatták a repülést.
Az egyik földhöz közelítés során a vádlott úgy ítélte meg, hogy a gép túl magasan van, ezért úgy döntött, hogy a talaj érintése nélkül áthúznak a kifutó felett. A kifutópálya szegélyfényeit elhagyva azonban az éjszakai látási viszonyok miatt nem látták folyamatosan a földfelszínt. Ennek ellenére nem tértek át műszeres repülésre, és nem ellenőrizték a sebesség- és a magasságmérőt sem. Mindezért azt sem vették észre, hogy a gép - bár ők úgy vélték, hogy emelkedik - intenzíven süllyedni kezdett, így a kifutópálya után 50 méterrel a földhöz csapódtak.
A balesetben senki nem sérült meg, de a vádhatóság szerint a repülőt vezető vádlott az általa szállított növendék életét, testi épségét gondatlanságból közvetlen veszélynek tette ki. A 63 éves oktató szabadlábon védekezik.