sajtó;olvasottság;Nemzeti Sport;

- Zuhanórepülésben Orbán kedvenc lapja

 Orbán kedvenc lapja, a Nemzeti Sport ekkorát még egyszer sem bukott 2011 vége óta. Simicska lapjait sem kapkodják el, a pletykalapokra viszont rákaptak a magyarok a harmadik negyedévben - írja a hvg.hu az mfor.hu nyomán.

A korábbi negyedévekhez képest gyökeres fordulat nem következett be a nyomtatott lappiacon a harmadik negyedévben sem - erről árulkodnak a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) legfrissebb adatai. Simicska lapjai közül a Magyar Nemzet továbbra is mélyrepülésben van, igaz, a sokkhatás csillapodni látszik. A harmadik negyedévben értékesített 16 317 példány ugyanis már "csak" 6,2 százalékos csökkenést jelent előző negyedévhez képest a korábbi 10 százalék feletti visszaesések után. Éves bázison azonban változatlanul 36 százalékos a mínusz.

A Heti Választ kisebb negatív hatás érte, a 12 011 darabos értékesítés negyedéves bázison 3,1 százalékos csökkenés eredménye, éves bázison itt i17,6 százalékos a csökkenés.

Orbán Viktor kedvenc lapja, a Nemzeti Sport  magához képest negatív rekordot állított fel. 40 500 példányt adtak a vizsgált időszakban, ami a második negyedévhez képest 3,5 százalékos elmaradás, viszont az előző év azonos időszakához képest 11,7 százalékos a visszaesés. Ilyen mértékű éves zsugorodásra még egyszer nem volt példa a sportújság esetében.

Ami a közéleti-gazdasági hetilapokat illeti, a Heti Válasznál kisebb veszteséget könyvelhetett el a 168 óra és a HVG. Előbbi 13 031 példányt értékesített, ami negyedéves bázison minimális, 0,4 százalékos növekedést jelent, előző évhez képest viszont 9,7 százalékos a mínusz. Ugyanannyi, mint amennyivel a HVG 32 550 darabos eladása marad el a 2015 harmadik negyedévi teljesítményétől. Három hónap alatt viszont 1,7 százalékkal csökkent az értékesítés.

A harmadik negyedévben nagyon jól muzsikáltak azonban a pletykalapok, közülük is a Story-nak kellett szerényebb eredménnyel beérnie, hiszen a 169 751 darabos értékesítés "mindössze" 5 százalékkal haladja meg az előző negyedévit (éves bázison 2,3 százalékos az elmaradás még így is). Ellenben a Best 81 756, és a HOT! magazin 63 612 darabos eladása 12, illetve 15,4 százalékkal haladja meg a második negyedévi értékesítést. 

Végül a Népszava adatai

A Népszava 10 321 darabos értékesítése 1,9 százalékkal marad el az előző negyedévtől és 14-gyel 2015 harmadik negyedévétől.

A teljes cikket itt olvashatja!

Átadták a Magyarországon települt NATO Erőket Integráló Elem (NATO Force Integration Unit - NFIU) bázisát Székesfehérváron, a Nagysándor József laktanya területén.