Újraindul a vonatközlekedés Győrszabadhegy és Pannonhalma között

Újraindul a vonatközlekedés Győrszabadhegy és Pannonhalma között hétfő este - közölte a Mávinform sajtóügyeletese. Délelőtt baleset történt a Győr-Veszprém vonalon. Kavalecz Imre azt írta, napközben a kisiklott járműveket emelték be, valamint a mintegy 200 méteren megrongálódott vasúti pályát állították helyre.

Korábban Ruskáné Takács Anita, a Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője arról tájékoztatott, hogy tehervonat és teherautó ütközött Nyúlon, egy vasúti átjáróban. Kavalecz Imre akkor elmondta: a helyszínelés idején pótlóbuszok szállítják az utasokat Győrszabadhegy és Pannonhalma között. A sajtóügyeletes esti közleménye szerint egy andráskereszttel és stoptáblával ellátott átjáróban történt a baleset. A vasúttársaság úgy tudja, a gabonát szállító kamion megállás nélkül a vonat elé hajtott, a mozdony a teherautó közepének ütközött. Mindkét jármű jelentősen megrongálódott.

Szerző

Drága reklámok a "baráti sajtóban" - De mit is hirdetnek valójában?

Publikálás dátuma
2016.11.28. 19:10
Népszava fotó
Nem tudni, pontosan, mit is hirdet alkalmanként több mint 2 millió forintért az MVM Zrt. a kormánypárti Magyar Időkben. Arra a kérdésünkre sem kaptunk választ, hogy miért az ismeretlen példányszámú lapot választották a reklámozásra. Eközben Rogán Antal tárcája gyurcsányozással válaszolt az Együttnek.

Egész oldalas reklámban hirdet egy startup-programot az MVM Zrt. a Magyar Időkben. A színes reklám listaáron 2,4 millió forintba kerül a kormánypárti napilapnál, azt azonban nem tudni ténylegesen mennyit fizethetett a villamosművek a hirdetésért.

Az MVM hirdetése a kormánypárti Magyar Időkben

Az MVM hirdetése a kormánypárti Magyar Időkben

Az állami vállalat egyébként az egyik legnagyobb reklámozója a közpénzekkel kitömött Magyar Időknek - egyes számítások szerint tavaly a hirdetési bevételeinek 80 százaléka az államtól érkezett. A hirdetést követve kíváncsiságból felmentünk az mvmedison.hu honlapra, hogy kiderüljön, mit is reklámoz milliókért az MVM. A portálon azonban érdemi információk nincsenek, csupán e-mail címmel lehet feliratkozni a "hírekért" - múlt pénteken fel is iratkoztunk, ám egyelőre nem kaptunk semmit. Megkérdeztük az MVM-et, pontosan mi is ez a program, s hogyan döntötték el, hogy azt éppen az egyébként állítólag 5000-es példányszámú Magyar Időkben kell hirdetni azt, választ azonban eddig nem kaptunk.

Ahogyan egy másik reklámkampány kapcsán sem, amelyet az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. szintén egész oldalon hirdet a lapban. Az Alkotó Energia pályázatnak legalább van működő weblapja, amelyen azt írják: "az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. országos pályázatot hirdet DIY (Do It Yourself! – Csináld magad!) alkotók számára, amellyel célja, hogy elősegítse és népszerűsítse a meglévő értékek megőrzését, ezzel pedig a környezettudatosságot és a potenciális hulladék mennyiségének csökkentését". Ennek kapcsán szintén megkérdeztük, hogy miért a Magyar Időket választották. Emellett arra is kíváncsiak voltunk, hogy hány megjelenést vásároltak, s összesen hányan jelentkeztek a pályázatra. Lapzártáig erre a levelünkre sem kaptunk választ.

Idő közben az is kiderült, hogy egy "lakossági tájékoztató" elnevezésű Paks2-reklámfüzetet terjesztettek a Magyar Időkben és a szintén kormánypárti Magyar Hírlapban, mindez összesen 2,7 millióba került, maga a terjesztés 1,2-be - árulta el az Átlátszónak a füzetet kiadó MVM Paks II. Zrt. Emellett szerződéses partner az Egyesült Reklám Konzorcium, vagyis Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának két cége, az Affiliate Network Kft. és a Network360 Kft., amelyek pár éve zsinórban nyerik az állami reklámtendereket.

Mindez azért is érdekes, mert sem a Magyar Idők, sem a Magyar hírlap nincs auditálva, így hivatalos példányszámaik nem ismertek. Ugyanakkor információink szerint mindkét lap nagyjából 5-5,5 ezer példányban fogy, tehát nem túl nagy tömeget érhet el vele az állam, reklámozási szempontból pedig ez nem egy jó pont. Persze mindennek ellenére ömlenek a közpénzek a szerkesztőségekbe. Mindehhez talán köze van annak is, hogy a Magyar Idők a kormányhoz lojális Liszkay Gábor kezében van. Ő a nevezetes "G-nap" előtt Simicska Lajos Magyar Nemzeténél dolgozott, azután mondott fel, hogy a vállalkozó nekiment Orbán Viktornak. A Magyar Hírlap Széles Gábor milliárdos vállalkozó tulajdonába tartozik, ő is igen közel áll a kormánypárthoz.

Ezért is Gyurcsány a hibás
"A jelenlegi kormány kevesebbet költ hirdetésekre, mint a Gyurcsány-Bajnai-kormányok. Emlékszünk még a 2006 és 2010 közötti idő szakra, amikor az állam 84 milliárdot költött reklámcélokra. A reklámköltésekkel kapcsolatban szeretném megjegyezni, hogy az előző kormány volt az, amelyik gyakran keverte össze a pártkommunikációt a kormányzati kommunikációval. Ennek egyik kirívó példája az a cikk, amelyet 2008-ban Gyurcsány Ferenc jelentetett meg a Népszabadságban 4,5 millió forintért, és amelyet fele részt a kormány, fele részt a Magyar Szocialista Párt állt" - írta Dömötör Csaba államtitkár Szabó Szabolcs kérdésére. Az Együtt politikusa azt akarta megtudni, hogy hány szerkesztőség kérte eddig, hogy a kormány hirdetésekkel segítsen neki. Erről Rogán Antal beszélt korábban az ATV-ben. Dömötör az "elmúltnyolcév" után a Miniszterelnöki Kabinetiroda szokásos álláspontját vázolta fel, amely szerint a tárca, sem a kormány nem szerződik hirdetésekre, az azokkal kapcsolatos feladatokat ügynökségekre bízza. Például Rogán Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba ügynökségére amely jelentős jutalékokat tesz zsebre ezekből.



Rogán vagyonát vizsgálná Juhász

Vagyonnyilatkozati eljárást kezdeményez Rogán Antallal szemben Juhász Péter, valamint a miniszter testvérének, Rogán Valériának, Szakonyfalu polgármesterének is kikéri a vagyonnyilatkozatát.

Ugyanis az Átlátszó megírta, hogy a Rogán-testvérek balatonlellei nyaralóját több mint 15 millió forintból renoválhatták nemrégiben. "Rogán korábbi vagyonnyilatkozataiból kiderül, hogy nem telik rá a hivatalosan keresett jövedelméből. Azok alapján ugyanis nem vett fel hitelt a felújításra, nem is keresett több pénzt, és megtakarítása sem volt, amiből fizethette volna" - írta Juhász a Facebookon, hozzátéve, ha a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter nem hazudott a vagyonnyilatkozatokban, akkor illegális jövedelme is volt. Hiszen ki tudta fizetni a "10 milliós medencét, az 5 milliós légkondit és a többit, amibe a nyaraló felújítása került". Az Átlátszó felvetette Rogán titkárságának, hogy hozzák nyilvánosságra a felújítás számláit, ám erre a Kabinetiroda közölte, ilyenre a miniszter nem kötelezhető.

Szerző