A kiváló manőverező képességgel bíró robot hat kilométeres mélységben lévő árkokat is képes átkutatni. A kutatásra az Indiai-óceánon kijelölt 146 ezer négyzetkilométeres területen körülbelül kétszáz mély árkot még nem kutattak át. Ha a keresésnek nem lesz eredménye, akkor – az időjárástól függően – januárban vagy februárban végleg abbahagyják a kutatást.
Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal (ATSB) nemrég alaposan vizsgálta a gép műholdas kommunikációját, az előkerült fékszárnydarabok alapján pedig megállapította, hogy a gép az eltűnésekor nem kísérelt meg leszállni. Ez a két információ azt az elméletet erősíti meg, hogy a gép pilóta irányítása nélkül maradt, és meredeken ereszkedni kezdett, miután kifogyott az üzemanyagból.
Azt továbbra sem lehet tudni, hogy ezeknek mi volt az oka. A Malaysia Airlines maláj légitársaság MH370-es, Pekingbe tartó járata 239 emberrel a fedélzetén tűnt el röviddel az után, hogy felszállt Kuala Lumpurban.