Indiai-óceán;Malaysia Airlines MH370;mélytengeri kutatórobot;

- Eltűnt maláj gép: az utolsó kísérlet

Utoljára indult el hajó a 2014. március 8-án eltűnt MH370-es maláj utasszállító felderítésére: az önjáró mélytengeri kutatórobottal felszerelt holland Fugro Equator a nyugat-ausztráliai Fremantle kikötőjéből futott ki - írja a 24.hu. 

A kiváló manőverező képességgel bíró robot hat kilométeres mélységben lévő árkokat is képes átkutatni. A kutatásra az Indiai-óceánon kijelölt 146 ezer négyzetkilométeres területen körülbelül kétszáz mély árkot még nem kutattak át. Ha a keresésnek nem lesz eredménye, akkor – az időjárástól függően – januárban vagy februárban végleg abbahagyják a kutatást.

Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal (ATSB) nemrég alaposan vizsgálta a gép műholdas kommunikációját, az előkerült fékszárnydarabok alapján pedig megállapította, hogy a gép az eltűnésekor nem kísérelt meg leszállni. Ez a két információ azt az elméletet erősíti meg, hogy a gép pilóta irányítása nélkül maradt, és meredeken ereszkedni kezdett, miután kifogyott az üzemanyagból.

Azt továbbra sem lehet tudni, hogy ezeknek mi volt az oka. A Malaysia Airlines maláj légitársaság MH370-es, Pekingbe tartó járata 239 emberrel a fedélzetén tűnt el röviddel az után, hogy felszállt Kuala Lumpurban.

Az ENSZ emberi jogi ügynöksége riadóztatott, hogy a szíriai kormányerők megtorlást alkalmaznak a visszafoglalt Aleppó egyes negyedeiben, lakásokba hatolnak be és válogatás nélkül legyilkolják azokat, akiket odabenn találnak.