Erdélyi Péter szerint az egyesületnek nincsenek irreális elvárásai, ugyanis a 10 millió lakosú Belgiumban évente 600 ezer, a 8 milliós Ausztriában pedig évente több mint 300 ezer új autót helyeznek forgalomba. Hozzátette: a piacnak el kell jutnia arra a pontra, amikor az import az egész autóparkra fiatalító hatással van.
Kérdésre válaszolva kifejtette: az Európai Unió átlagában 9,7 év a gépjárműpark életkora, Magyarországon ez most a 14 évhez közelít, ami azért probléma mert a mintegy 3 millió személyautóból álló géppark kétharmada 11 évnél idősebb.
Egy egészséges, jó gazdasággal rendelkező, jó módú országban általában vagy nincs használtautó-import, vagy kevesebb, mint a fele az új autó értékesítésnek, Magyarország még nem tart itt, mert a használtautók importja jelentősen meghaladja az újat - fogalmazott az MGE ügyvezető elnöke.