Mercedes;BMW;Audi;autómárka;

2017-01-07 09:22:00

Helyreigazította a Mercedes az MTI-t

Az Audi tavaly 2503 új autót adott el Magyarországon, ezzel a személygépkocsiknál változatlanul vezeti a prémium szegmenst - tájékoztatott a Porsche Hungaria (PH), a Volkswagen konszern járműveinek képviselője. Az MTI hírére közleménnyel és helyreigazítások kérésével reagált a Mercedes-Benz Hungária Kft., a Datahouse által publikált adatok alapján ugyanis szerintük ők értékesítették a legtöbb személygépjárművet Magyarországon. 

Az MTI híre így szól: Magyarországon az eladott új személyautók 7-8 százaléka tartozik a prémium szegmensbe. A teljes személyautó-piacon 2016-ban 96 555 jármű kelt el, az eladások 25 százalékkal bővültek 2015-höz képest.

A magyarországi prémium szegmensen gyakorlatilag három márka, a Mercedes, az Audi és a BMW osztozik, ezek a teljes személyautó-piacon fej-fej mellett, a 13-14-15. helyen állnak a Carinfo gépjárműeladási listáján 3 százalék alatt maradó piaci részesedésükkel. 

Mátrabérci Sándor, a PH Audi márkaigazgatója megjegyezte, hogy az Audi kizárólag személygépkocsikkal szerepel az eladási listán, míg konkurense kisbuszait is ide sorolja.

Az Audi eladásai tavaly 14 százalékkal bővültek, ez elmarad a teljes piac gyarapodásától. A márkaigazgató ezt azzal magyarázta, hogy a prémium kategória a piac más szegmenseinél jóval gyorsabban helyreállt a válság után, az eladások már 2013-ban elérték a válság előtti szintet, míg az olcsóbb kategóriák vevői  most térnek vissza a piacra - jelezte.

A Magyarországon értékesített Audik mintegy 80 százaléka kerül céges vevőhöz. A közlemény szerint tavaly a legnépszerűbb prémium üzleti nagyautó az Audi A6 volt, ebből 386-ot adtak el. 

FOTÓ: Alexander Hassenstein/Getty Images

FOTÓ: Alexander Hassenstein/Getty Images

Mátrabérci Sándor a 2017. évi tervek között említette a piaci pozíció megtartását, valamint az elektromos Q7 értékesítésének növelését. A járműből tavalyi bevezetése óta mintegy tíz kelt el, és az idén már mind a 14 márkakereskedőnél elérhető lesz. A cég az idén új szalont is nyit Székesfehérváron - reklámozta az Audit az MTI.

Reagált a Mercedes
A hivatalos, 2016-os évre vonatkozó, Datahouse által publikált adatok alapján a prémium személyautó kategóriában a Mercedes-Benz Hungária Kft. értékesítette a legtöbb személygépjárművet Magyarországon. A márka összesen 2572 darab személyautót adott el a tavalyi évben - mely közel 40 százalékos növekedést jelent - míg az Audi 2503 darabot - reagált az MTI hírére a cég közleményében, amiben hangsúlyozták: a cikk helytelenül állította, hogy az Audi márka változatlanul vezeti a prémium szegmens eladásait, valamint azt is, hogy „hogy az Audi kizárólag személygépkocsikkal szerepel az eladási listán, míg konkurense kisbuszait is ide sorolja”.  Megjegyezték, hogy ezek a számok a Mercedes-Benz esetében is kizárólag a hivatalosan személygépkocsiként forgalomba helyezett autók darabszámát tartalmazzák, mely a forgalmi engedélyben is így került feltüntetésre és besorolásra. A reagálásban hozzátették, hogy a személyautó kategória mellett a márka kishaszonjárművei is kiválóan teljesítettek: a hivatalos statisztika szerint tavaly a Mercedes-Benz Hungária Kft. 598 darabot értékesített ezekből a modellekből - írják a közleményben.