Esztergom;költségek;vasútvonal beruházás;

Illusztráció/Népszava

- Pokoli drága, de legalább lassú lesz az esztergomi vasútvonal

120 milliárdba kerülhet az esztergomi vasútvonal teljes felújítása. A kiegészítő beruházásokra 50 milliárd forintot költenek még el 2018-ig, miután három évig 53 milliárdból a nagyrészét már átépítették - írja a Figyelő.

Egy évtizednél is tovább tart a főváros és Esztergom közti vasútvonal felújítása, ennyi idő alatt már egy nagysebességű vasutat is meg lehetet volna építeni. De nem csak az idő lett volna elég, hanem a költségek is: a vicinális ugyanis kilométerenként 2,3 milliárd forintra jön ki. Ez eléri az eddigi legdrágább hazai vasútfejlesztés, a Szajol-Püspökladány vonal költségeit. 

A lap számításai szerint azért is kétséges az óriási összegű beruházás értelme, mert a jelenlegi számok ismeretében minden egyes utazás 1421 forintba kerül, nem számítva az üzemeltetési költségeket. Miközben a napi 8 ezer vasutazóra az állam elkölt 120 milliárdot, a közel napi félmillió utast szállító 3-as metró felújítására is ugyanennyit szánnak csak.

Tavaly év végén a Magyar Közlönyben jelent meg az a kormányhatározat, amelynek keretében részben a budapesti olimpiai pályázatnak alárendelve tizenegy sportlétesítmény előkészítését kezdhetik meg már az idén. A programra egyelőre 750 millió forintot csoportosítottak át, de az olimpiai pályázatban található költségbecslések alapján akár 200 milliárd is lehet a végösszeg - írja a Portfólió.