Az összegzés szerint a késések oka az lehet, hogy a webáruházak nem számítottak a forgalom ilyen mértékű növekedésére, de az is, hogy a futárszolgálatok az ünnepi időszakban nem tudták olyan mértékben bővíteni átmenetileg a kapacitásukat, ahogyan azt a megemelkedett rendelésszám igényelte volna.
A késésekkel kapcsolatosan az egyik fő probléma a tájékoztatás hiánya volt, a késésben érintettek alig több mint harmadát értesítette a webáruház a kiszállítás várható módosulásáról, a többség maga érdeklődött valamelyik platformon. Az érintettek a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését összességében közepesnek értékelték egy ötfokú skálán, negyven százalékuk inkább vagy teljes mértékben kielégítőnek tartotta az eljárásmódot, 25 százalék számára viszont inkább nem vagy egyáltalán nem volt az megfelelő.
A késésben érintettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legközelebb hasonló helyzetben inkább egy másik webáruháztól rendel, 10 százalékuk pedig azt mondta, máskor biztosan nem rendel a késéssel teljesítő webáruháztól. Az érintettek kétharmada ugyanakkor jelezte: a történtektől függetlenül máskor is fog az adott webáruháztól rendelni, további 7 százalék pedig nem foglalt állást.
A reprezentatív felmérés 993 internetező bevonásával, 2017 január 5. és 10. között készült.