Ide a CAF villamos se jó

Publikálás dátuma
2017.02.01. 17:15
Csak nyári használatra? FOTÓ: Tóth Gergő
 A gyártóhoz fordul a CAF villamosok tulajdonosa, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), mert az ónos eső miatt 13 darab új villamosnak ki kellett állnia a forgalomból.

Az MTI megkeresésére a BKV közölte: a CAF villamosokra a visszapillantó tükrök helyett kamerákat szereltek fel, a burkolat védőüvege az ónos eső miatt bejegesedett. A kamerák ezért az üvegen nem láttak át megfelelően, így a villamosvezető sem tudta a monitorokon figyelni az utasok le- és felszállását.

Azok a villamosok, amelyeknél az ónos eső miatti eljegesedés bekövetkezett, a jégmentesítés idejére félreálltak. Az 1-es vonalról hat, a 17-esről öt, a 19-esről pedig négy szerelvénynek kellett kiállnia.

Megjegyezték, hogy bár a kamerák előtti védőüveg fűtőszállal fűtött, amely 10 Celsius fok alatt automatikusan bekapcsol, a tapasztalatok szerint ez nem volt elég az ónos eső maradéktalan leolvasztására.

Azért, hogy a jövőben hasonló eset ne fordulhasson elő a BKK, mint a járművek tulajdonosa felveszi a kapcsolatot a CAF-fal azért, hogy megvizsgálják, milyen lehetőségek, esetleges műszaki módosítások állnak rendelkezésre az elfagyások ismétlődésének elkerülésére.

Szerző

Új fejezet a Népszavánál

Publikálás dátuma
2017.02.01. 15:42

Február elsejével tizennégy volt népszabadságos újságíró és szerkesztő érkezett a Népszavához.

A frissen szerződtetettek: Batka Zoltán, Boda András, Czene Gábor, Csepelyi Adrienn, Danó Anna, Doros Judit, Hargitai Miklós, Hárs Kata, Hompola Krisztina, Horváth Gábor, Marnitz István, N. Kósa Judit, Kispéter Csaba és Urbán Csilla. A következő hetekben még négyen csatlakoznak a szerkesztőséghez. A szintén a cégcsoporthoz tartozó Vasárnapi Híreknél és a Szabad Földnél már korábban munkába állt Kőműves Anitával, illetve Tanács Istvánnal így összesen húsz, október 8-án utcára került kolléga talál új otthonra. Ezzel párhuzamosan közös megegyezéssel a Népszava szerkesztőségének négy tagja ment nyugdíjba vagy távozott a laptól, ám különböző formákban mindannyiukkal folytatódik az együttműködés.

A három szerkesztőség összevont értekezletén Horváth László, a Népszavát és a Vasárnapi Híreket kiadó XXI. Század Média kft. vezérigazgatója nagyszabású fejlesztést és átszervezést jelentett be, amelynek célja az egyetlen megmaradt baloldali napilap piaci pozíciójának megerősítése. A terv része a Népszava és a Vasárnapi Hírek szerkesztőségeinek integrálása, március közepére a lap teljes szerkezeti és formai megújítása, valamint a szombati lapszám összevonása. Az integrált szerkesztőséget ezentúl négytagú szerkesztőbizottság irányítja, amelynek elnöke Horváth László, tagjai Németh Péter, a Népszava és Kertész Anna, a Vasárnapi Hírek főszerkesztője, valamint Horváth Gábor, a Népszava felelős szerkesztője.

Szerző

Nagyjavítás Pakson - Nem üzemel a 3. blokk

Publikálás dátuma
2017.02.01. 15:25
A paksi atomerőmű FOTÓ: Népszava
A paksi atomerőmű középtávú karbantartási tervének megfelelően megkezdődött a 3. blokk karbantartása - közölte honlapján az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.

A zrt. 3. blokkját 2017. február 1-jén hajnali 2 óra 38 perckor állították le a tervezett főjavításra. Az esemény - mint írják - a másik három blokk üzemelését nem befolyásolta.

A főjavítási folyamatot felügyelő Országos Atomenergia Hivatal azt közölte, hogy a 25 napig tartó rövid, 2017. évi karbantartás, főjavítás a fűtőelemek üzemszerű cseréjével összekötött tervszerű karbantartási tevékenységeket foglalja magában.

Az Országos Atomenergia Hivatal a jogszabályi előírásoknak eleget téve folyamatosan felügyeli a fűtőelemcserével, karbantartással kapcsolatos összes tevékenységet a blokk leállításától kezdődően. Végezetül - ha mindent rendben talál - kiadja az indítási engedélyt.

Az atomerőmű 3. blokkját 1986-ban helyezték üzembe, tervezett üzemideje 2016 decemberében lejárt, de az erőmű kérelme nyomán a nukleáris hatóság megadta az engedélyt további húszéves üzemelésre.

Ez az első olyan paksi blokk, amelyen az üzemidő hosszabbítási kérelem benyújtása és az engedély megszerzése előtt bevezették a korábbinál hosszabb, 15 hónapos üzemanyag ciklust. Az ehhez használt üzemanyagkazetta és a C15 névre keresztelt ciklus magyar innováció. Lényege, hogy a korábbi 12 hónap helyett 15 hónaponként állítják le a reaktort karbantartásra, üzemanyag átrakásra, ami a többlettermelésen túl a biztonság növelésével és a környezeti terhelés csökkentésével is együtt jár.

Szerző