Egyre fokozódó értetlenséggel és felháborodással nézem, hogy az abszurd, szakmaiatlan és aljas indíttatású budapesti szmogriadó kérdésében nem szólaltak meg a médiumok. Tarlós reagálása több okból is felháborító volt. Budapesten a légszennyező anyagok közül egyedül és kizárólag a légköri aeroszolok, a szálló por mennyisége lépte túl határértéket. Mi köze ehhez a gépjárműveknek? A dízelüzemű járműveknek számottevő az aeroszol kibocsátása. A benzinüzeműnek annyi, hogy kerekek is felverik a port, amit a levegőben aeroszolnak nevezünk. A gépjárművek kipufogógázának szennyező anyagai (CO, ózon) mélyen a határérték alatt vannak. A fentiek alapján egyértelmű, a levegő szennyeződését a járművek oldaláról egyrészt a dízel autók leállításával másrészt a benzinüzeműek számának kategóriától független csökkentésével lehet javítani. Említek egy másik érdekes tényt is. A határérték túllépés január 30-án 19:15-kor a Lipótvárosban 160, a Széna térnél 184, a belvárosban 198, a Kosztolányi Dezső térnél 228, Csepelen 290 százalék volt. Dél felé haladva szignifikánsan nőtt. Hm. És mi van még délebbre? Százhalombatta 288 százalék. (Délután nagyobb volt.) Ekkora ott a gépkocsi forgalom? Ha a főpolgármester valamit tenni akart volna a fővárosiak egészségéért, akkor a Százhalombattai Mol-finomítót állíttatta volna le, nem a nyugdíjasok autóját! Onnan jön hozzánk a szenny. Tizenkilenc éves autóm 4-es kategóriájú, így súlyosan mozgáskorlátozott feleségem nem tudja elhagyni a lakást, amikor dilettáns városvezetők látszatintézkedéseket hoznak.