Az eredményekből látható, az oktatás színvonalának romlását legnagyobb mértékűnek a szülők tartják, míg a szakmabeliek ennél kicsit kisebb romlást ítélnek meg. Az ötös fokozatú skálán adott értékelésnél is a szülők mutatkoztak szigorúbbnak, a közoktatás teljesítményére 2,1-es osztályzatot adtak. A pedagógusok egy leheletnyivel jobban ítélték meg az oktatás színvonalát, értékeléseik átlaga 2,6-ot tett ki. A jelentés megjegyzi, ez szinte megegyezik a 2012-es TÁRKI felmérés eredményeivel, akkor is a pedagógus volt a legkevésbé kritikus, míg a közvélemény elégedetlenebb volt a színvonallal.
A magyar tanulók teljesítményét nemzetközi összehasonlításban a diákok jobbnak ítélik meg, mint a felnőttek. Ebben a tekintetben is a szülők bizonyultak kritikusabbnak, 72 százalékuk szerint egyértelműen romlott a diákok teljesítménye az elmúlt években. A pedagógusok munkájának színvonalára vonatkozó kérdésnél is a szülők osztályoztak a legszigorúbban, ők adták a legalacsonyabb pontszámot (3,14) a tanárok teljesítményére. Ugyanakkor pedagógusok munkáját tekintve sokan válaszolták, hogy sokféle pedagógus van, nem lehet általában megítélni, vannak köztük jók és rosszak is.
A közoktatás problémáit tekintve az első három legfontosabb problémának a túlközpontosítást, az alulfinanszírozást és a tanulók túlterheltségét tartják a kérdezettek. A tanulók 27 százaléka, a szülők 22 százaléka és a szakmabeliek 17 százaléka gondolja, hogy túlterheltek a diákok. A tartalmi szabályozást illetően 80 százalék fölött tartották súlyosnak a túl sok tananyagot. Érdekes dolog: az eredmények szerint a szülőket még a tanároknál is jobban aggasztja, hogy a pedagógusoknak nem engedik meg az egyéni megoldásokat és a tartalmi szabályozás nem támogatja a modern megközelítéseket. Ugyanakkor a pedagógusok 54, a szülők 41 százaléka gondolja úgy, hogy biztosítani kell a szabad tankönyvválasztást. A szakmabeliek és szülők kevesebb, mint három százaléka pártolja a mostani állami tankönyvrendszert, a tankönyvcsaládokat illetően pedig a Mozaik kiadó kapta a legmagasabb pontszámokat, míg az állami Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet kísérleti tankönyvei a legalacsonyabbat.
Az oktatásirányítással kapcsolatos kérdésekre érkezett válaszok alapján kiderült, a megkérdezettek túlnyomó többsége (90 százaléka) azt szeretné, hogy a kormány önálló oktatási minisztériumot hozzon létre. Ugyanakkor arra a kérdésre, hogy kit vonjon be a kormány az oktatási reformok egyeztetésébe, a legtöbb szavazat a szakmai szervezetek, szakértők képviselőire, az oktatásban érintett civil szervezetekre és az érdekképviseletekre érkezett. A legkevésbé a Nemzeti Pedagógus Kart, a Köznevelési Kerekasztalt és a Kereskedelmi és Iparkamarát szeretnék a tárgyalóasztal mellett látni. A Tanítanék Mozgalom követeléseivel - melyek között szerepel az oktatásért is felelős miniszter leváltása, új, szakmai alapokon nyugvó oktatási törvény kidolgozása - a megkérdezettek mintegy háromnegyede egyetért.