Hirdetések;kegyeletsértés;kuponos cég;auschwitzi program;

2017-02-10 06:16:00

Hátborzongató auschwitzi hirdetés

Meglehetősen morbid mondattal hirdette egy kuponos cég saját honlapján az egyik utazási iroda auschwitzi programját. „Vedd szemügyre közelről azokat a zord és izzó kemencéket, ahol nem pizza sült ropogósra, melyben élő, hús-vér emberek égtek porrá, s melynek füstje az égig szállt, midőn a halott lelkek talán megnyugvásra leltek egy másik világban ezután."

Így hirdette még januárban az egyik utazási iroda a programját. Az ügyre egy miskolci hírportál, az eszakhirnok.com hívta fel a figyelmeket, a különös ajánlót ugyanis hírlevélként ők is megkapták.

Az érintett utazási iroda elhatárolódott a kegyeletsértő mondatoktól. Lapunknak azt mondták: a történethez nekik nincs közük, a hirdetést egy partnerük fogalmazta, aki online hirdetésekre szerződött velük. Amikor tudomásukra jutott a szöveg, azonnal leállíttatták a kampányt, s felmondták az együttműködési szerződést, a hírlevelek címzettjeitől külön levélben kértek elnézést.

- Az fenti mondatot minden kontextusban ízléstelennek, kegyeletsértőnek tartjuk, ez sem munkatársaink, sem cégünk személetét nem tükrözi, és elítéljük az egész esetet. Nagyon sajnáljuk, hogy ilyen tartalom megjelenhetett a weboldalunkon, melyre nincs szebb szó mintsem az „elszúrtuk” – így reagált megkeresésünkre Bakos Dániel, az ezjolesznekem.hu ügyvezetője, aki minden látogatójuktól és az érintettektől is elnézést kért.

Jelenleg is zajlik egy belső vizsgálatuk az ügyben, s az eset után több változást is végrehajtottak a cégnél, így most már egyetlen szöveg sem kerülhet fel a honlapjukra vezető beosztású személy jóváhagyása nélkül.

- A hirdetés rémes és taszító. Minden ízléstelenségével együtt mégis fontos kordokumentum: azzal próbálja eladni a szolgáltatást a cég, hogy a rémdrámák és a horrorfilmek kliséivel ijesztgetve mutatja be Auschwitzot – válaszolta az üggyel kapcsolatban lapunknak Heisler András, a MAZSIHISZ elnöke. - Mindnyájunk feladata az időben egyre távolodó holokausztról megértetni: az nem egy B-kategóriás horrorfilm volt, hanem az emberi történelem egyik legsötétebb korszaka. A rémes hirdetés számomra azt jelzi, sok tennivalónak van még az érzékenyítés munkájában. Ha az utazást hirdető cég kéri szívesen segítünk, különösen akkor, ha az iroda rendszeresen szeretne csoportokat vinni Auschwitzba – fogalmazott Heisler.