Vizes vb - Félmilliárdos megrendelést kapott egy pályakezdő cég

Publikálás dátuma
2017.03.03. 08:20
Az elkészült Duna Aréna. MTI Fotó: Balogh Zoltán
A bútorpiacon még „pályakezdő”cég több mint félmilliárd forintért szállít bútorokat az idei vizes-világbajnokságra - írja a 24.hu.

A szerző szerint közbeszerzést hirdetmény nélküli eljárásban kapta meg a megrendelést a Vatner Kft. Mint írják: erre akkor van lehetőség, ha a beszerzést gyorsan le kell bonyolítani és nincs idő a hagyományos pályáztatásra. Két vállalkozást kerestek meg, és a leginkább orvostechnológiai tevékenységéről ismert Vatner Kft. bizonyult jobbnak.

A kft. honlapja szerint fő tevékenységi profilja egészségügyi intézmények orvostechnológiai berendezéseinek integrált szervizellátása, intézmények infrastruktúrájának műszaki üzemeltetése. Foglalkoznak még kutatásfejlesztéssel az ipar, a mezőgazdaság és az egészségügy területén.

Az Opten céginformációs adatbázis szerint a Vatner Kft. csak tavaly november 17-én vette fel az “egyéb bútor gyártása”, a “konyhabútorgyártás”, a “bútor, szőnyeg, világítóberendezés nagykereskedelme” és az “irodabútor-nagykereskedelem” tevékenységi köröket, így azt megelőzően gyaníthatóan nem szerzett referenciát. A több mint félmilliárdos szerződést pedig idén február 8-án kötötték meg.

Szerző

Jönnek a metrópótló buszok

Ötven újszerű alacsony padlós autóbuszt állít szolgálatba a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. az M3-as metró pótlására.

 A buszok üzemeltetése olcsóbb lesz a metróénál – írja pénteki számában a Világgazdaság. A fenti járművek egy része már rendelkezésre áll, harminc autóbusz pedig tavasszal érkezik. A tervek szerint az év közepén indul az M3-as felújítása, és a munkálatokkal 2020 februárjáig kell elkészülni.

A lapnak nyilatkozó szakértők szerint a főváros számára megtakarítást jelent majd a metró buszokkal való helyettesítése. A metró működtetése ugyanis nagyon drága. A fővárosi közösségi közlekedés évi 140 milliárd forintos költségének körülbelül 40 százalékát a metrók üzemeltetése viszi el. A legtöbbet a 4-es metró üzemeltetésére kell fordítani, állítólag ez duplája az M2-es és az M3-as metrók együttes üzemeltetési költségének.

Szerző

Jönnek a metrópótló buszok

Ötven újszerű alacsony padlós autóbuszt állít szolgálatba a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. az M3-as metró pótlására.

 A buszok üzemeltetése olcsóbb lesz a metróénál – írja pénteki számában a Világgazdaság. A fenti járművek egy része már rendelkezésre áll, harminc autóbusz pedig tavasszal érkezik. A tervek szerint az év közepén indul az M3-as felújítása, és a munkálatokkal 2020 februárjáig kell elkészülni.

A lapnak nyilatkozó szakértők szerint a főváros számára megtakarítást jelent majd a metró buszokkal való helyettesítése. A metró működtetése ugyanis nagyon drága. A fővárosi közösségi közlekedés évi 140 milliárd forintos költségének körülbelül 40 százalékát a metrók üzemeltetése viszi el. A legtöbbet a 4-es metró üzemeltetésére kell fordítani, állítólag ez duplája az M2-es és az M3-as metrók együttes üzemeltetési költségének.

Szerző