Azt is elmondta: ha megépül a mobilgát (amiről a városvezető kész tényként beszélt), az első egy vagy két igazán komoly árvíznél evakuálni kell majd a hullámtérben lakókat, amíg ki nem próbálják az új védművet. - A védmű állékonysága nem a megrendelő felelőssége, hanem a tervezőké és az engedélyezőké, de az első alkalommal így készülnének fel - tette hozzá. Kijelentette még, hogy a főváros egyik nyomvonalat sem részesíti előnyben a másikkal szemben – szerinte ezt csak egy szűk, minden megoldást hivatalból ellenző „kemény mag” terjeszti.
A valóságban eddig két szakmai vélemény készült a Római-part árvízvédelméről. Az első, amelyet az MTA készített, irreálisan alacsony árak alapján sorolta első helyre a mobilgátat, mondván, hogy az a legolcsóbb. A műegyetem hétfőn ismertetett vizsgálata szintén az első helyre tette a mobil védművet, azt valószínűsítve, hogy valamivel olcsóbb lenne, mint a Nánási út vonalát követő hagyományos gát, de nem állította, hogy a mobilgát lenne a legbiztonságosabb, vagy bármilyen gyakorlati szempontból a legelőnyösebb. A két vizsgálat között ugyanakkor a prognosztizált költségek 700 százalékkal, 2,5 milliárdról 18 milliárdra nőttek.