Jó hír viszont, hogy a nyári főszezonban, egészen pontosan június 16-tól már nem kell korlátozásokra számítani, a vonatok attól kezdve a teljes vonalon közlekednek - legalábbis szeptemberig, amikor is folytatják majd a munkát. (A tavaly tavasszal indított, összesen 72 milliárd forintba kerülő pályafelújítással a tervek szerint jövő szeptemberre végeznek.)
A munkálatok miatt Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy, illetve Szántód-Kőröshegy és Keszthely között vonatpótló buszok szállítják az utasokat. (Kivéve április 1-től 6-ig, amikor Szabadbattyán–Balatonszentgyörgy–Keszthely vonalon állítanak be vonatpótló buszokat.) Az átszállás miatti kényelmetlenségeket tetézi, hogy – mivel a buszok menetideje nagyobb, mint a vonatoké –, tovább tart az utazás. Nem is kevéssel: Balatonfenyvesre például 2 óra 16 perc az út általában, a vágányfelújítás idején viszont 2 óra 41 percig tart a valamivel több mint 150 kilométer abszolválása.
Bosszúságot okoz az is: miközben az utóbbi években a MÁV – a tó körüli kerékpáros élet élénkülése nyomán – igyekezett odafigyelni arra, hogy minél többen és minél kényelmesebben szállíthassák biciklijüket is, a vágányzár idején lenullázódik minden eddigi eredmény. A vonatpótló buszok ugyanis nem tudják a kerékpárokat elszállítani. Hogy akkor mit tehetnek azok, akik biciklijükkel utaznának a Balatonra? Megkérdeztük ezt a MÁV sajtóosztályán, de kitérő választ adva csak annyit írtak: „A vonatpótló autóbuszokon a kerékpárszállítást nem tudja biztosítani a MÁV-START.”