Fidesz: A kormány ne fizessen a Magyar Helsinki Bizottságnak!

A Fidesz-frakció arra szólítja fel a kormányt, hogy ne fizesse ki a Magyar Helsinki Bizottságnak a két bangladesi migráns ügyében a strasbourgi bíróságon megítélt pénzt, és nyújtson be fellebbezést a döntés ellen.

"Fizessen Soros, van neki elég pénze" - fogalmazott Halász János, a frakció szóvivője pénteki budapesti sajtótájékoztatóján, ahol azt mondta: nem szabad a magyar emberek pénzéből támogatni a "migránsbizniszt".

Emlékeztetett, hogy az Emberi Jogok Európai Bírósága - nem jogerős döntésében - arra kötelezte a kormányt, fizessen a két kiutasított bangladesi migránst képviselő Magyar Helsinki Bizottságnak perköltségként 2,7 millió forintot. Emellett a bangladesieknek is járna 6 millió forint, pedig senki nem tudja, hogy a két érintett merre van a világban - tette hozzá a frakciószóvivő.

A Magyarországot elmarasztaló bírósági ítéletet elvileg és jogilag is nonszensznek minősítette a politikus, mert szerinte az európai uniós szabályok betartásáért akarják megbüntetni Magyarországot. Azt mondta: az ítélet egyértelműen megmutatta, hogy létezik egy "nemzetközi migránsbiznisz", és "a Soros-szervezetek ebben nyakig benne vannak".

Halász János felháborítónak nevezte, hogy "az embercsempészek után a Soros-szervezetek is pénzt szeretnének keresni a bevándorláson".

Szerinte a "migránsbiznisz" itt nem érne véget, mert ha minden ilyen ügyben támadni fogják Magyarországot, akkor 40-50 milliárd forintot is elvehetnek a magyaroktól. Ugyanis körülbelül 15 ezer hasonló ügy van: 10 ezer bevándorló jogosulatlan menekültkérelmét utasították vissza a magyar hatóságok, és több mint 5 ezer illegális bevándorlót vettek őrizetbe - fejtette ki a szóvivő. "Ha minden ügyben megtámadják Magyarországot, az szép summa a Soros-szervezetnek" - fűzte hozzá.

Halász Jánost kérdezték a külföldi egyetemekkel kapcsolatban tervezett törvényi változtatásról, amelyről azt mondta: külföldi egyetemek - köztük a "Soros-egyetem" - nem tartották be a magyar törvényeket, "ez csalás". Szavai szerint maga a Közép-európai Egyetem (CEU) rektora ismerte el a törvényszegést, amikor elmondta, hogy az intézmény külföldön sehol, az Egyesült Államokban sem folytat képzést, mégis Magyarországon amerikai diplomát is ad. Ez nem fair a magyar egyetemekkel szemben - jegyezte meg.

Arról is faggatták a szóvivőt, nem tart-e attól, hogy Romániában esetleg egy hasonló törvény alapján erdélyi magyar egyetemeket zárnának be. Erre nemmel válaszolt, mert - mondta - az ottani magyar egyetemek maradéktalanul betartják a román törvényeket.

Szerző

Nocsak! Matolcsy összefog a multikkal?

Publikálás dátuma
2017.03.31. 16:19
FOTÓ: Tóth Gergő
Mivel szükség van a fogyasztók pénzügyi tudatosságának fejlesztésére, ennek erősítésére a Magyar Nemzeti Bank az idén több kampányt is indít, és együttműködési magállapodást kötött öt országos áruházlánccal - mondta Szeniczey Gergő, a jegybank ügyvezető igazgatója pénteken Budapesten sajtótájékoztatón. Elmondta: az MNB az Aldival, a CBA-val, a MediaMarkttal, a Sparral és a Tescóval írta alá az erről szóló megállapodást.

Szeniczey Gergő szerint a pénzügyi tudatosság fejlesztése azért is fontos, mert ismét elkezdett nőni a lakosság által felvett fogyasztási kölcsönök állománya.

Az ügyvezető igazgató elmondta: az MNB idén első alkalommal a húsvét előtti bevásárlások idején indít lakossági kampányt, és bevásárlóközpontokban hívja fel a figyelmet a háztartási pénzügyi tervezés, a felelős hitelfelvétel és a tudatos hitelkártya-használat fontosságára, illetve a fogyasztási hitelek jellemzőire.

A jegybank nyár eleji kampányának témája az utazáshoz kötődő pénzügyi konstrukciók - az utasbiztosítások, bankkártyák, a pénzváltási tudnivalók - lesznek, míg az őszi iskolakezdés előtt megrendezett akció a diákok pénzügyeivel kapcsolatos fontos fogyasztói információkat összegzi. Az MNB év végi kampánya a karácsonyi ajándékok vásárlásakor felvett hitelekről és a gépjármű-biztosítások jellemzőiről szól majd.

Az együttműködésben a jegybank és az áruházláncok - az év egészében, illetve egy-egy időszaki fogyasztóvédelmi kampányhoz kapcsolódva - pénzügyi fogyasztóvédelmi kiadványokat, így például az MNB Pénzügyi navigátor füzetét terjesztik majd az ország közel 800 kereskedelmi egységében, illetve kihelyezett plakátokkal, táblákkal hívják fel a figyelmet a vásárlás helyszínén a pénzügyi tudatossághoz kötődő üzenetekre.

Szeniczey Gergő rámutatott: az MNB gyorsfelmérése szerint 2016-ban a legnagyobb kereskedelmi áruházakban havi több mint 12 ezer fogyasztási hitelszerződést közvetítettek a vezető hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások ügynökei. A fogyasztási hitelek volumene és az új szerződések száma folyamatosan nőtt az elmúlt időszakban - tette hozzá.

Szerző

Nocsak! Matolcsy összefog a multikkal?

Publikálás dátuma
2017.03.31. 16:19
FOTÓ: Tóth Gergő
Mivel szükség van a fogyasztók pénzügyi tudatosságának fejlesztésére, ennek erősítésére a Magyar Nemzeti Bank az idén több kampányt is indít, és együttműködési magállapodást kötött öt országos áruházlánccal - mondta Szeniczey Gergő, a jegybank ügyvezető igazgatója pénteken Budapesten sajtótájékoztatón. Elmondta: az MNB az Aldival, a CBA-val, a MediaMarkttal, a Sparral és a Tescóval írta alá az erről szóló megállapodást.

Szeniczey Gergő szerint a pénzügyi tudatosság fejlesztése azért is fontos, mert ismét elkezdett nőni a lakosság által felvett fogyasztási kölcsönök állománya.

Az ügyvezető igazgató elmondta: az MNB idén első alkalommal a húsvét előtti bevásárlások idején indít lakossági kampányt, és bevásárlóközpontokban hívja fel a figyelmet a háztartási pénzügyi tervezés, a felelős hitelfelvétel és a tudatos hitelkártya-használat fontosságára, illetve a fogyasztási hitelek jellemzőire.

A jegybank nyár eleji kampányának témája az utazáshoz kötődő pénzügyi konstrukciók - az utasbiztosítások, bankkártyák, a pénzváltási tudnivalók - lesznek, míg az őszi iskolakezdés előtt megrendezett akció a diákok pénzügyeivel kapcsolatos fontos fogyasztói információkat összegzi. Az MNB év végi kampánya a karácsonyi ajándékok vásárlásakor felvett hitelekről és a gépjármű-biztosítások jellemzőiről szól majd.

Az együttműködésben a jegybank és az áruházláncok - az év egészében, illetve egy-egy időszaki fogyasztóvédelmi kampányhoz kapcsolódva - pénzügyi fogyasztóvédelmi kiadványokat, így például az MNB Pénzügyi navigátor füzetét terjesztik majd az ország közel 800 kereskedelmi egységében, illetve kihelyezett plakátokkal, táblákkal hívják fel a figyelmet a vásárlás helyszínén a pénzügyi tudatossághoz kötődő üzenetekre.

Szeniczey Gergő rámutatott: az MNB gyorsfelmérése szerint 2016-ban a legnagyobb kereskedelmi áruházakban havi több mint 12 ezer fogyasztási hitelszerződést közvetítettek a vezető hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások ügynökei. A fogyasztási hitelek volumene és az új szerződések száma folyamatosan nőtt az elmúlt időszakban - tette hozzá.

Szerző