"Teljesen összeomlott Budapest közlekedése"

Publikálás dátuma
2017.04.11 15:44
Fotó: Népszava
Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció (DK) fővárosi önkormányzati képviselője szerint "teljesen összeomlott" a budapesti tömegközlekedés. A DK ezért kezdeményezi, hogy a BKV fizesse vissza a jegyek és bérletek árát arra az időszakra, amíg "használhatatlan" a fővárosban a tömegközlekedés.

Gy. Németh Erzsébet keddi, budapesti sajtótájékoztatója után telefonon azt mondta: hétfőn és kedden Budapesten több ezer ember késett el a munkából és az iskolából. Füstölés miatt kedden nem járt a metró, felújítás miatt nem jár a 4-6-os villamos egy szakaszon, ami az autósoknak is rémálom a Nagykörúton, mert az egyik sávot buszsávvá alakították - sorolta. A további problémák között említette, hogy a Róbert Károly körúton felújítás miatt hónapok óta "hihetetlen dugók" vannak, valamint, hogy építik az M0-ás autóút és a 11-es út találkozását, ami szintén fennakadásokat okoz.

A DK szerint az nem szolgáltatás, hogy "se metróval, se villamossal nem lehet közlekedni", ez nem ér havi 9500 forintot - mondta. Úgy vélte, Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester magyarázattal tartozik arról, miért nem várták meg a villamos felújításával a nyarat. 

Megint nem számított a főváros vezetésének, hogy mi lesz a budapestiekkel, iskolaidőben kezdték el a villamospálya felújítását, a pótlás pedig szokás szerint szervezetlen; annyi felújítást "engedtek rá" a városra végiggondolatlanul, hogy csak bosszúságot és késést okoznak az embereknek - értékelt Gy. Németh Erzsébet. Úgy fogalmazott: "Tarlós István akkor sem tudná jobban akadályozni a fővárosi közlekedést, ha keresztbe állna egy buldózerrel a Nagykörúton".

Reagált a BKV
A 4-es, 6-os villamos vonal vágányzárral érintett szakaszain (Dohány u.- Rákóczi út, illetve Népszínház u. - Bérkocsis u.) a vágányok a teljesítőképességük határán vannak, sőt több helyen már meg is haladták azt a nagykörúti villamos közlekedés fokozott terhelése miatt. A pálya geometriai állapota, valamint a kisiklás veszélyének csökkentése miatt az elmúlt időszakban több szakaszon is 15 km/h sebességkorlátozást kellett bevezetnünk.
A fentiekre tekintettel elkezdtük a vonalszakasz komplett felújításának előkészítését, melynek többhónapos vágányzári idő igénye miatt annak kivitelezése természetesen a nyári iskola szünetre tervezhető.
Sajnos azonban az extrém hideggel járó, elhúzódó téli időjárás kikényszerítette, hogy a villamos közlekedés fenntartása érdekében rendkívüli javítási munkálatokat végezzünk el a jelzett szakaszokon, vágányzár mellett. Ennek indokoltságát az is jelzi, hogy a megszaporodó síntörések javítása, a sínfej helyreállítása miatti lokális beavatkozások száma a tavalyi év utolsó harmadában ezen a szakaszon több mint 100 db volt, és az idén is már meghaladta a 30 db-ot.
Az időpont kiválasztása tekintetében fontos tényező volt, hogy lehetőleg minél előbb történjen meg a beavatkozás a téli fagyos időszak után, de még a jelentős felmelegedéssel és hőingadozással járó időjárás beállta előtt (további vágánykivetődések, síntörések elkerülése miatt), a vágányzári időtartama pedig a tavaszi iskolaszüneti csökkentett menetrendi időszakot is magában foglalja.
Ami a metró működését illeti, fontos kiemelni, hogy az M3 metróvonal rekonstrukciója korábban teljes egészében elmaradt, pedig erre már 2008 előtt  is szükség volt. Egy közel 42 éves metróvonal természetes amortizációja meghibásodásokkal jár, viszont kijelentjük, hogy az M3 üzemeltetésében, műszaki rendszereiben az elmúlt néhány évben olyan jelentős átalakítások, fejlesztések történtek - például tűzjelző és oltó rendszer kiépítése, műszaki elemek rendelkezésre állásának és megbízhatóságának növelése - amelyekkel a különböző veszélyhelyzetek kialakulásának esélye a korábban is minimálisról még tovább csökkent.
A fent említett fejlesztések mellett napjainkban már három felújított, a XXI. század technikai elvárásainak megfelelő metrószerelvény szállítja az utasokat és a tervek szerint 2018 júliusától már csak ilyen metrókocsik fognak közlekedni a vonalon.

Szerző
Frissítve: 2017.04.11 20:55

Letartóztatták az Iszlám Állam Magyarországon elfogott, feltételezett tagját

Publikálás dátuma
2019.03.24 13:15
A Terrorelhárítási Központ (TEK) különleges egysége szállítja a terrorizmus miatt március 22-én őrizetbe vett szír állampolgárt
Fotó: MTVA - Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap/ MTI/Mihádák Zoltán
A Fővárosi Törvényszék egy hónapra rendelte el a szír férfi letartóztatását. Ügyvédje korábban lapunknak elárulta, mindent tagadó védencét többek közt azzal gyanúsítják, hogy részt vett 20 ember meggyilkolásában.
Letartóztatták a terrorizmus gyanúja miatt elfogott szír férfit - tájékoztatta a fővárosi főügyész vasárnap az MTI-t. F. Haszant,  a Magyarországon elfogott, és terrorizmus miatt március 22-én őrizetbe vett szír állampolgárt a Terrorelhárítási Központ (TEK) különleges egysége szállította vasárnap a Fővárosi Törvényszék Fő utcai épületéhez.
A férfi a gyanú szerint három éve az Iszlám Állam nemzetközi terrorszervezet tagja és 2016-ban kivégzésekben vett részt.
Az ügyészség minősített emberölés bűntettével elkövetett terrorcselekmény bűntette és terrorcselekmény előkészülete miatt hallgatta ki és indítványozta a letartóztatását. Ez utóbbit a hivatalos közlemény szerint a Budai Központi Kerületi Bíróság vasárnap egy hónapra el is rendelte.

Lapunk szombaton elérte a férfi ügyvédjét, Kelen Lászlót, aki egyéb részletek mellett azt mondta, Polt Péter legfőbb ügyész személyesen kért nyomozást a szír állampolgár ellen.
Az ügyvéd elárulta, védencét többek közt azzal gyanúsítják, hogy Homszban részt vett 20 ember meggyilkolásában.
Kelen akkor úgy nyilatkozott, F. Haszan következetesen tagad minden ellene felhozott állítást. Az ügyvéd már tegnap azt valószínűsítette, hogy a szír férfit letartóztatják, mivel bűnösségének bizonyításához vagy cáfolatához hosszas eljárásra, külföldi hatóságoktól beszerzett információkra is szükség lesz.
Frissítve: 2019.03.24 13:48

Több mint 200 millió forintot taxizhatnak el a minisztériumi dolgozók

Publikálás dátuma
2019.03.24 12:00
Illusztráció
Fotó: Vajda József
A City Taxi márciusban két évre szóló, mintegy 209 milliós szerződést kötött a kormányzati munkát végző tisztviselők személyszállítására. A cégnek novemberig még élő szerződése volt ugyanerre a célra.
A City Taxi nyerte meg a minisztériumi dolgozók személyszállítására kiírt közbeszerzési tendert - írja az mfor.hu az uniós közbeszerzési értesítőben fellelt információkra hivatkozva. A tárcák - kivéve a honvédelmit és a külügyit - munkafeltételeinek biztosítását végző Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) nettó 208 756 799 forintért szerződött a feladatra a céggel. A megállapodás értelmében a kormányzati munkát végző tisztviselők személyszállítását vállalta a City.
A szerződést a hirdetmény szerint március 14-én írták alá és 24 hónapra szól.
A KEF honlapja szerint egyébként még élő szerződésük van ugyanerre a szolgáltatásra a City Taxival. Abban a kontraktusban a 2017. február 3. és 2019. november 2. közötti időszakra állapodtak meg a felek. Vagyis az előző szerződést is ezzel a taxis társasággal kötötték meg, de arra nem adnak választ a közbeszerzési dokumentumok, hogy miért kellett egy korábban meghatározott teljesítési időszak közben új szerződést kötni ugyanarra a célra.
Frissítve: 2019.03.24 12:01