A szegedi és vásárhelyi végállomás közötti 30 kilométeres távolságot 45 perc alatt teszi majd meg a tramtrain, amelynek Szegeden 15 perc, Vásárhelyen pedig 10 perc lesz a menetideje. A városban 50 kilométerrel, a nyílt pályán pedig százzal száguldhat majd a villamos motorvonat - emlékeztetett a Délmagyar.
A MÁV egyenként 30-40 méter hosszú, száz kilométeres utazósebességgel közlekedő hibrid járműre várta a gyártóktól az ajánlatokat. Bár a kiírásban konkrét összeg nem szerepelt, korábban a járművek beszerzésére 10 milliárdos tételt, a pálya kiépítésére pedig 13,2 milliárd forintot állítottak be. Februárban a szakági portál, a kozlekedesvilag.hu is 23 milliárd forintból megvalósuló beruházásról írt.
A közbeszerzésen csak a Stadler Rail Valencia S.A.U tett ajánlatot, amely egyenként 6,4 millió euróért (közel 2 milliárd forint) gyártja le a 202 férőhelyes, dízel és villamos üzemmódú járműveket. Opcióként szerepel a cég ajánlatában, hogy a járműveken mozgássérültek által is használható vécét is kialakít, darabonként 1,2 millió euróért.