Szerinte az internetes portálok a tulajdonosi körüknek megfelelő gazdasági, politikai iránymutatások alapján szeretnék alakítani a közvéleményt bizonyos kérdésekben, amelyek közül az egyik legszembetűnőbb a CEU-ügy. Az internetes portálok szerepvállalása új jelenség a médiapiacon, ami szerinte annak tudható be, hogy a baloldali pártok meggyengültek, már nem jelentenek kormányváltó alternatívát, így a politikai-gazdasági befolyásra pályázó üzletemberek a médiafelületeken keresztül igyekszenek nyomást gyakorolni kormányzati döntésekre.
Az elemző példaként említette a szerinte Soros György érdekeltségébe tartozó 444.hu portált, amely a CEU-ügyben rögtön a törvénymódosító javaslat benyújtását követően rengeteg véleménycikket jelentetett meg, azt sugallva, hogy a kormány a CEU bezárását szeretné elérni, holott szerinte a kormányzat és az ellenzéki pártok álláspontja még ki sem alakult.
A mihez tartás végett: a Nézőpont Intézetről köztudott, hogy hiába nonprofit szervezet, elemzéseik eredménye zömében a kormányoldalnak kedvez. Legutóbb például azt tudták kimutatni, hogy az erősen menekültellenes hangot megütő, kormánypropagandát terjesztő TV2 szerepelteti a legnagyobb mértékben az ellenzéki politikusokat, azaz náluk érvényesül leginkább az egészséges "egyharmad kormány, egyharmad kormánypártok, egyharmad ellenzéki" arány.