baloldal;Nézőpont Intézet;444.hu;

- Nocsak! A Nézőpont a 444-et méltatta?

Egyes internetes portálok átvették a baloldali pártok szerepét, saját értelmezési keretet alakítottak ki, nem igazán törődve már az ellenzéki pártok véleményével - ezt Deák Dániel, a Nézőpont Intézet elemzője mondta a köztévében, aki a baloldalt kritizálva észre sem vette, hogy mondanivalójával tulajdonképpen a 444-et és a hozzá hasonló portálokat méltatja.

Szerinte az internetes portálok a tulajdonosi körüknek megfelelő gazdasági, politikai iránymutatások alapján szeretnék alakítani a közvéleményt bizonyos kérdésekben, amelyek közül az egyik legszembetűnőbb a CEU-ügy.  Az internetes portálok szerepvállalása új jelenség a médiapiacon, ami szerinte annak tudható be, hogy a baloldali pártok meggyengültek, már nem jelentenek kormányváltó alternatívát, így a politikai-gazdasági befolyásra pályázó üzletemberek a médiafelületeken keresztül igyekszenek nyomást gyakorolni kormányzati döntésekre.

Az elemző példaként említette a szerinte Soros György érdekeltségébe tartozó 444.hu portált, amely a CEU-ügyben rögtön a törvénymódosító javaslat benyújtását követően rengeteg véleménycikket jelentetett meg, azt sugallva, hogy a kormány a CEU bezárását szeretné elérni, holott szerinte a kormányzat és az ellenzéki pártok álláspontja még ki sem alakult.

A mihez tartás végett: a Nézőpont Intézetről köztudott, hogy hiába nonprofit szervezet, elemzéseik eredménye zömében a kormányoldalnak kedvez. Legutóbb például azt tudták kimutatni, hogy az erősen menekültellenes hangot megütő, kormánypropagandát terjesztő TV2 szerepelteti a legnagyobb mértékben az ellenzéki politikusokat, azaz náluk érvényesül leginkább az egészséges "egyharmad kormány, egyharmad kormánypártok, egyharmad ellenzéki" arány.

Kunhalmi Ágnes, az MSZP országgyűlési képviselője szerint tovább mélyíti a tudásválságot a kormány oktatást érintő törvénymódosítási javaslatcsomagja. A szocialista politikus vasárnapi budapesti sajtótájékoztatóján a kormány által húsvét előtt közzétett javaslatcsomagról beszélt, aminek elfogadásával például nem csak gyógypedagógusok taníthatnának értelmi fogyatékos tanulókat.