Előfizetés

Brit óriások csatája jövő áprilisban

Publikálás dátuma
2017.05.09. 07:53
FOTÓ: SASCHA STEINBACH
A tervek szerint jövő áprilisban csap össze egymással a két brit nehézsúlyú ökölvívó, Tyson Fury és Anthony Joshua. Az időpontot Fury hozta nyilvánosságra, amikor arról beszélt, lefoglalták a Wembley Stadiont a kevesebb mint egy év múlva esedékes mérkőzésre.

„A promóter Eddie Hearn már lefoglalta a stadiont, mert nincs más olyan helyszín, amely méltó lenne egy ekkora meccshez” – nyilatkozta a Daily Telegraph nevű lap hétfői számában Fury.

A 27 éves, jelenleg három szervezetnél (Nemzetközi Bokszföderáció, Boksz Világszövetség, Nemzetközi Bokszszervezet) is nehézsúlyú világbajnok Joshua bő egy hete győzte le a 11. menetben technikai KO-val Vladimir Klicskót a Wembleyben, míg a korábbi világbajnok, szintén veretlen Fury 2015 novemberében verte meg az ukránt. Azóta viszont nem állt ringben, ugyanis mentális problémákkal küzdött, s kétszer is lemondta a visszavágót.

Később kiderült, hogy egy ellenőrzés során kokaint találtak a vizeletmintájában, a brit profi bokszért felelős szervezet (BBBC) pedig – aznap, amikor lemondott címeiről – felfüggesztette versenyzési jogát. Tavaly ősszel egy interjúban bevallotta, hogy mániás depresszióval küzd, ezért fogyaszt alkoholt és kábítószert, ugyanakkor – állítása szerint – teljesítményfokozót sosem használt.

A szenvedély örvényében

Balogh Gyula
Publikálás dátuma
2017.05.09. 07:46
Vesztébe rohan - Polina (Sodró Eliza) hajszolja
A fiatal Fehér Balázs Benő Dosztojevszkij-rendezése a nemrégiben Nemzet Színészévé választott Csomós Mari jutalomjátéka lett.

Soha többé nem fogom a fiatalságot könnyelműséggel vádolni – mondja Antonyida Vasziljevna, a Játékos című Dosztojevszkij adaptáció rulettező nagymamája, miután igen gyorsan eljátszotta szinte az egész vagyonát. A tehetségét már máshol is megmutató Fehér Balázs Benő rendezése a Radnóti Színházban Csomós Mari jutalomjátéka lett. Igazán, legalábbis számomra akkor kezdődött el az előadás, amikor az első rész közepén Csomóst egy tolószékben betolják a színpadra, vagyis a fiktív német fürdővárosba, Roulettenburgba megérkezik a nagymama. Csomós végig ebben a bizonyos tolószékbe kényszerítve játszik, csupán a gesztusaira, a mimikájára, a hangsúlyaira hagyatkozhat, de ezekkel az eszközökkel bámulatosan bánik. Épp azt mutatja meg, egészen pontosan és a nézőt is egyfajta örvénybe sodorva, hogyan is válik valaki a pillanatnyi szenvedélyének a rabjává, hogyan veszít el minden önkontrollt, hogyan rúg fel minden általa fontosnak tartott szabályt, csak azért, hogy nyerjen. Egészen megrázó, amikor a játék hevében a szereplők a tolószékes nagymamát követve, a színpadot körbefutva, mint egy rulett golyó beleforognak a megállíthatatlan játék mámorába. Hogy aztán jöjjön a kegyetlen kijózanodás.

Fehér Balázs Benő és Fekete Ádám egy fiatalos, laza, olykor valóban játékos szövegkönyvet készített a Dosztojevszkij kisregényből. Illik hozzá Dargay Macell szintén szenvedélyes, de végig lüktető és zaklatott zenéje, egyébként egy-két rocklasszikust, például egy Iggy Pop dalt is beemelt az eladásba. Ezt a címszerepet, a házitanítóból lett szenvedélyes rulettjátékost alakító egyetemista, Vilmányi Benett nagyszerűen el is énekli és el is gitározza. Az egész szerepet is, ami óriási feladat, tulajdonképpen megoldja, csakhogy éppen az a pillanat által ihletett önkívület hiányzik belőle, ami Csomós Mari játékában viszont igazán élvezhető. Alekszej, mint egy mai fiatal inkább csak sodródik, később vergődik, ő sem tudja, igazán mit akar. A szerelme Polina (Sodró Eliza) kedvéért hajszolja bele magát a játékba, de ebben a viszonyban már a szerelmet sem lehet igazán komolyan venni. Fehér Balázs Benő előadása olykor sodró erejű, máskor viszont még keresi a ritmusát, megmarad a hatásos ötleteknél. A csillárból lett rulett asztal például igen frappáns. A darab üzenete pedig nem lehet más: akit egyszer eltérített a szenvedély örvénye, az nem tud szabadulni tőle, hiába tesz újabb és újabb fogadalmat.

INFÓ

Dosztojevszkij A Játékos

Rendezte Fehér Balázs Benő

Radnóti Színház

A szenvedély örvényében

Balogh Gyula
Publikálás dátuma
2017.05.09. 07:46
Vesztébe rohan - Polina (Sodró Eliza) hajszolja
A fiatal Fehér Balázs Benő Dosztojevszkij-rendezése a nemrégiben Nemzet Színészévé választott Csomós Mari jutalomjátéka lett.

Soha többé nem fogom a fiatalságot könnyelműséggel vádolni – mondja Antonyida Vasziljevna, a Játékos című Dosztojevszkij adaptáció rulettező nagymamája, miután igen gyorsan eljátszotta szinte az egész vagyonát. A tehetségét már máshol is megmutató Fehér Balázs Benő rendezése a Radnóti Színházban Csomós Mari jutalomjátéka lett. Igazán, legalábbis számomra akkor kezdődött el az előadás, amikor az első rész közepén Csomóst egy tolószékben betolják a színpadra, vagyis a fiktív német fürdővárosba, Roulettenburgba megérkezik a nagymama. Csomós végig ebben a bizonyos tolószékbe kényszerítve játszik, csupán a gesztusaira, a mimikájára, a hangsúlyaira hagyatkozhat, de ezekkel az eszközökkel bámulatosan bánik. Épp azt mutatja meg, egészen pontosan és a nézőt is egyfajta örvénybe sodorva, hogyan is válik valaki a pillanatnyi szenvedélyének a rabjává, hogyan veszít el minden önkontrollt, hogyan rúg fel minden általa fontosnak tartott szabályt, csak azért, hogy nyerjen. Egészen megrázó, amikor a játék hevében a szereplők a tolószékes nagymamát követve, a színpadot körbefutva, mint egy rulett golyó beleforognak a megállíthatatlan játék mámorába. Hogy aztán jöjjön a kegyetlen kijózanodás.

Fehér Balázs Benő és Fekete Ádám egy fiatalos, laza, olykor valóban játékos szövegkönyvet készített a Dosztojevszkij kisregényből. Illik hozzá Dargay Macell szintén szenvedélyes, de végig lüktető és zaklatott zenéje, egyébként egy-két rocklasszikust, például egy Iggy Pop dalt is beemelt az eladásba. Ezt a címszerepet, a házitanítóból lett szenvedélyes rulettjátékost alakító egyetemista, Vilmányi Benett nagyszerűen el is énekli és el is gitározza. Az egész szerepet is, ami óriási feladat, tulajdonképpen megoldja, csakhogy éppen az a pillanat által ihletett önkívület hiányzik belőle, ami Csomós Mari játékában viszont igazán élvezhető. Alekszej, mint egy mai fiatal inkább csak sodródik, később vergődik, ő sem tudja, igazán mit akar. A szerelme Polina (Sodró Eliza) kedvéért hajszolja bele magát a játékba, de ebben a viszonyban már a szerelmet sem lehet igazán komolyan venni. Fehér Balázs Benő előadása olykor sodró erejű, máskor viszont még keresi a ritmusát, megmarad a hatásos ötleteknél. A csillárból lett rulett asztal például igen frappáns. A darab üzenete pedig nem lehet más: akit egyszer eltérített a szenvedély örvénye, az nem tud szabadulni tőle, hiába tesz újabb és újabb fogadalmat.

INFÓ

Dosztojevszkij A Játékos

Rendezte Fehér Balázs Benő

Radnóti Színház