Az Európai Unió Bíróságán a társasággal szemben folyó eljárás ugyanis kellemetlen fordulatot vett számukra. A szervezet főtanácsnoka, Maciej Szpunar ugyanis arra az álláspontra helyezkedett, hogy az Uber - bár elektronikus platform -, ám működését a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ebből pedig az következik: az Uber kötelezhető arra, hogy rendelkezzen a nemzeti jogban ehhez a szolgáltatáshoz, azaz a személyszállításhoz megkövetelt jogosítványokkal és engedélyekkel.
E szerint a magyar jogszabálymódosítások is helyénvalóak voltak, amelyek többek között arról szóltak, hogy az Uber autókat Budapesten fel kell szerelni taxiórákkal és be kell sárgítani. Fontos körülmény azonban, hogy a főtanácsnok álláspontja csak egy jogértelmezés, amolyan ajánlás jellegű közzététel a végső döntést megelőzően. Ez a vélemény semmire sem kötelezi az Európai Unió Bíróságát, amely így ettől az ajánlástól akár alapjaiban eltérő határozatot is hozhat.
Ha azonban az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, akkor nem lesz más megoldása az Ubernek, teljesítenie kell a tagállamok által a taxisofőrök és autóik számára előírt kötelezettségeket – figyelmeztet a mai brüsszeli döntést összegző közleményében a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda. Ez pedig azt jelentheti, hogy számos helyen újraszínezhetik az autókat, hiszen több tagországban, s városban is egyedi színek használatára kötelezik a taxikat.