Lidl;babaház;

2017-05-19 15:00:00

Kevés volt a babaház, milliókra büntetik a Lidl-t

Három millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-t, mert 2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy "Fa babaház" elnevezésű, illetve azt helyettesítő termékét nem lesz képes a szükséges mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére bocsátani - írta a Privátbankár.hu.

A cég a karácsonyi ajándékkatalógusában is reklámozta a terméket, 9999 forintos áron, ám a GVH megállapításai szerint a tervezéskor nem voltak figyelemmel a keresleti jellemzőkre, egyes üzletekben már az akció első napjaiban elfogyott a nyitókészlet, nem hívták fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a babaház készlete (objektíve is) kicsi. sok fogyasztói panasz is érkezett

A GVH súlyosító körülményként értékelte a reklám becsalogató hatását, és felhívta a figyelmet arra, hogy nem elég, ha kiírják, hogy "a készlet erejéig", az ilyen tartalmú kijelentések ugyanis valós tartalmat nem hordoznak, nem adnak információt a fogyasztónak a várható keresletről vagy a rendelkezésre álló készletről.