Egy évvel ezelőtt – első ízben – még Európa Nagydíj néven szerepelt a programban a 6006 méter hosszú bakui versenypálya, ahol az azóta már civil életére koncentráló Nico Rosberg aratott könnyed sikert. Mindez elsősorban annak volt köszönhető, hogy mercedeses márkatársa, a háromszoros világbajnok Hamilton az időmérő harmadik szakaszában, a tizes kanyarban falnak csapta autóját, a futamon pedig a hibrid rendszer nem biztosított elég rásegítést az autójában. Külső segítség híjján csak sokára tudta megoldani a problémát, így jelentős hátrányba került, s mindössze ötödikként ért célba.
Hamilton akkori hibája is hozzájárult ahhoz, hogy végül elbukta a vb-címet, a brit pilóta pedig idén is hullámvasútra ült. Noha Kína és Spanyolország után legutóbb Kanadában is győzött, ám eközben Ororszországban negyedik, Monacóban pedig mindössze hetedik lett. A brit pilóta tudja, ha maga mögé akarja utasítani Vettelt, akkor kiegyensúlyozottabb eredményekre lesz szüksége.
„Montrealban nagyszerű hétvégénk volt, de nem tudom megjósolni, mi fog történni. Bakuban az aszfalt nagyon sima, egy kicsit olyan, mint Oroszországban. Számunkra kétségkívül kihívás úgy belőni az autót egy hétvégén, ahogy szeretnénk. De úgy vélem, rengeteget tanultunk Monacóból, mint ahogy Kanadából is. Ha ugyanolyan szorgalmasak leszünk, mint az elmúlt hetekben minden egyes verseny után, akkor meggyőződésem, hogy folytatni tudjuk a harcot, és talán nem lesz olyan hullámzó a teljesítményünk” – nyiltakozta a vesenyhétvége előtt Lewis Hamilton.
„Továbbra is a Ferrarit tartom a favoritnak, mert az autójuk látszólag mindenhol jól működik. Viszont bőven van még potenciál a mi versenygépünkben, és remélem, hogy sikerül tovább erősödnünk, és kikerülünk ebből a válságból, és egyre következetesebbek leszünk. Remélem, hogy augusztusra vagy szeptemberre már mi leszünk a favoritok” – tette hozzá.
A bakui pályán a Mercedes malmára hajthatja a vizet a 2,1 km hosszú egyenes, ám a Ferrari mindent megtesz azért, hogy javítson teljesítményén, így ezúttal egy továbbfejlesztett motorral küldi pályára versenyzőit. Sebastian Vettel célja pedig nem más, mint hogy csattanós választ adjon a Mercedesnek a Montrealban történtekre.
„Nincs okom azt feltételezni, hogy ne nyerhetnénk ezen a hétvégén. Kanadában is jó esélyünk lett volna, de közbejött pár dolog, ami miatt egy teljesen más versenyt kellett futnunk. A cél az, hogy újra mi legyünk az élen és bezsebeljük a 25 pontot, valamint a második helyet. Vezetem a bajnokságot, de még nagyon sok van hátra, viszont minden egyes pont döntő lehet. Nagyon közel van egymáshoz a két autó, és sokszor minimálisak a különbségek kettőnk között. A Mercedes dominált az elmúlt években, de sokat dolgoztunk az új autón, és az most már elég versenyképes ahhoz, hogy harcban legyünk velük” – nyilatkozta a német pilóta.
A pénteki két szabadedzésen a Red Bull dominált, Max Verstappen volt a leggyorsabb.
Az időmérőt szombaton 15-órától tekinthetik meg az M4 Sportot, az 51 körös verseny pedig vasárnap ugyannekkor indul útnak.
A világbajnokság állása 7 futam után
Pilóták: 1. Vettel (Ferrari) 141 pont, 2. Hamilton (Mercedes) 129, 3. Bottas (Mercedes) 93, 4. Räikkönen (Ferrari) 73, 5. Riccardo (Red Bull) 67.
Konstruktőrök: 1. Mercedes 222, 2. Ferrari 214, 3. Red Bull 112.