Ami a tájékoztató érdemi részét illeti: az MTI híradása szerint Tarlós István felszólította a T-Systems német tulajdonosát, hogy a projekt kidolgozójaként és garantálójaként adjon magyarázatot a budapesti e-jegy értékesítési projektjének problémáira.
A főpolgármester Budapesten tartott sajtótájékoztatón elmondta, az ügy részleteiben a külső és belső vizsgálatok lezártáig nem kíván véleményt formálni, ugyanakkor az nem tetszik neki, hogy a német rendszergazda alamuszin lapít. Kijelentette, a BKK se nem előállítója, se nem finanszírozója a szóban forgó rendszernek, csupán egy szolgáltatást rendelt meg, amiért egyelőre egyetlen forintot sem fizetett ki.
Tarlós István már Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgató társaságában azt is közölte: hivatalból feljelentést tesznek közérdekű üzem működésének megzavarása miatt annak a felújított 3-as metrószerelvénynek az ügyében, amelyet működésében egy az ajtóvezető sínbe helyezett fakocka akadályozott.
A főpolgármester megismételte, amit a BKV vezetői már szerdán hangoztattak: feltehetőleg valaki két állomás között szándékosan helyezett el egy pontosan méretre vágott fakockát, amivel a közlekedés akadályozása mellett a közvélemény elbizonytalanítását is célozhatta, azt a látszatot keltve, hogy ismét valami baj van a felújított szerelvényekkel.
A szocialisták fővárosi képviselője, Horváth Csaba szerint Tarlósnak arról kellene beszélnie, miért van még mindig a posztján a BKK-vezér, "aki miatt 3500 ember személyes adatai szivárogtak ki, aki közbeszerzés nélkül vásárolt egy használhatatlan terméket a T-Systemstől, és aki miatt meghurcoltak egy jó szándékú 18 éves fiút, és aki hazudott a Kürt Kft. ellenőrzésével kapcsolatban is".
Megtudhattuk azt is: a BKV nem tekint el a 3-as vonalon meghibásodott felújított metrószerelvények után járó 2 milliárd forintos vagy azt meghaladó összegű kötbérigényétől. Tarlós István közölte, az ügyben jogi egyeztetések zajlanak, de a BKV nem tekint el a kötbérigényétől, és azt a főváros tulajdonosként nem is engedné.
A 3-as metró felújítása egyáltalán nem áll rosszul - közölte a jelenlévők pillanatnyi ámulatára a főpolgármester - a szerelvények és az infrastruktúra területén is történtek előrelépések.
De ez még semmi: a korábbi visszahívások után ismét hat felújított szerelvény jár a 3-as vonalon, szerdán pedig megérkezett a hetedik jármű, amely napokon belül közlekedhet. A főpolgármester bejelentette azt is, hogy augusztus közepén vagy végén írhatják alá a vonal északi szakaszát, valamint az alagutat érintő felújítási szerződéseket.
Csárdi Antal, az LMP fővárosi képviselője ezt azzal indokolta, hogy a BKK a régóta előkészített elektronikus jegyrendszer mellett egy párhuzamos szisztémát alakított ki a most "csúfosan megbukott" online bolttal. A politikus sajtóinformációkra hivatkozva havi 20-25 milliós költségekről beszélve, leszögezte: teljesen feleslegesen költünk el egy webshopra millió forintokat havonta, egy elfogadhatatlan színvonalú szolgáltatásra fordították volna ezt az összeget. Szavai szerint az is elfogadhatatlan, hogy a 3-as metró felújítása során nem minden állomást akadálymentesítenék. Csárdi Antal is "abszolút indokoltnak" tartaná Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató leváltását.
A sajtótájékoztatóján Tarlós István felajánlotta Lányi András írónak, ökológusnak, hogy a közgyűlés hajlandó újra tárgyalni a Római-part árvízvédelmének mikéntjéről, ha be tud gyűjteni egy olyan szakvéleményt, amely hitelt érdemlően bemutatja, hogy egy a Nánási út és a Királyok útja vonalára elhelyezett védmű minden szempontból hatékonyabb lenne a parti védekezésnél. A főpolgármester a témával kapcsolatban közönséges hamisításnak nevezte a parton felállítani tervezett mobilgát most megtekinthető modelljét.
Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke szerint azzal, hogy Tarlós István nem menti fel Dabóczi Kálmánt, magára vállalta a felelősséget azért, ami eddig történt a BKK online értékesítési rendszerének ügyében. A politikus felszólítja a főpolgármester, hogy a következmények nélküli politizálás helyett vonja felelősségre a BKK botrányainak felelőseit. Azzal, hogy Tarlós István nem menti fel Dabóczi Kálmánt, bebizonyította, hogy ugyanolyan, mint a többi kormánypárti politikus: csak az számít, ki kinek az embere, a fideszes maffia-kormány kiszolgálóinál senkit nem érdekel a valós teljesítmény és szaktudás. Ezzel a lépéssel Tarlós István magára vállalta a felelősséget mindazért, ami eddig történt a BKK online értékesítési rendszerének ügyében.