CEU, kilakoltatások - Rendkívüli ülést kezdeményezett az MSZP és az LMP

Publikálás dátuma
2017.08.03. 16:51
Ujhelyi István, a Magyar Szocialista Párt alelnöke, és Hadházy Ákos, az LMP társelnöke MTI Fotó: Kovács Attila
Az LMP csatlakozott az MSZP kezdeményezéséhez, hogy tartson az Országgyűlés rendkívüli ülést nyáron. A szocialisták annak érdekében kezdeményezték a rendkívüli parlamenti ülés összehívását július közepén, hogy módosítsák a felsőoktatási törvényt, miután az Európai Bizottság (EB) újabb szakaszba léptette az ügyben Magyarország ellen megindított kötelezettségszegési eljárást. Ezen túl a devizahitelesek kilakoltatásának ügyét is tárgyalnák a parlamentben.

Hadházy Ákos, az LMP társelnöke csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón elmondta, támogatják az ülés összehívását és javaslatot tettek a napirend kiegészítésére annak érdekében, hogy a devizahitel-károsultak kilakoltatását a lehető leghamarabb felfüggesszék. Hozzátette: tavaly rekordszámú, mintegy háromezer károsultat lakoltattak ki, idén pedig már több mint 10 ezer kilakoltatási eljárás indult el.

Az ellenzéki politikus szerint a kormány nem oldotta meg a devizahitelesek problémáját, tett ugyan lépéseket, de azoknak segített, akiknek a legkevésbé volt szüksége erre. Az országgyűlési képviselő a kilakoltatási moratórium határidejéről azt mondta, annak addig kell tartania, amíg a devizahitelesek problémája meg nem szűnik.

Hadházy Ákos a CEU-val kapcsolatos napirendről közölte, "az egyetem meggyilkolásának megakadályozására nincs túl sok idő". A kormány nem akar tárgyalni, nem akarja megoldani ezt a helyzetet - tette hozzá. Az LMP-s képviselő azt mondta, a napirendi javaslatukat támogatja a Jobbik és a Párbeszéd is, de szerinte vannak hírek arról is, hogy a KDNP is támogatni fogja a moratóriumot.

Ujhelyi István, az MSZP alelnöke közölte, ha az Országgyűlés egy hónapon belül nem lép a CEU-t ellehetetlenítő törvény ügyében, akkor a kérdés az Európai Bíróságra kerül, amelynek ítélete súlyos pénzbírságot jelenthet Magyarországnak. Elmondta, javaslatuk szerint augusztus 21-én lenne a rendkívüli parlamenti ülés. Annak összehívásához negyven képviselő aláírása szükséges. A szocialista frakció jelenleg 28 tagú, az LMP-s képviselők öten vannak.   

A szocialista politikus értékelése szerint a nemzeti felsőoktatási törvény módosítása nemcsak az EU alapjogi chartájával, hanem "a józan ésszel és a nemzeti érdekekkel is" ellentétes. Jelezte, az MSZP támogatja, hogy a devizahitelesek ügyét is tárgyalják a rendkívüli ülésen.    

A Fidesz továbbra is Sorost látja mindenhol
A Fidesz-KDNP képviselőcsoportja nem vesz részt az MSZP és az LMP által kezdeményezett rendkívüli parlamenti ülésen - közölte a kormánypárt megint Sorosra hivatkozva. "Soros György a helyi embereivel akarja összehívatni" a magyar Országgyűlést, hogy eltöröltesse a "Lex CEU"-t és a "törvények fölé helyezze a Soros-egyetemet" - vizionálták. Szerintük a magyar baloldal végre is hajtja a rendelést, hiszen Soros bábjai. Ha rajtuk múlna, ugyanilyen gyorsasággal bontanák le a kedvéért a kerítést, a tranzitzónákat és fogadnák el a kvótát, hogy végre tudják hajtani a Soros-tervet" - fogalmaztak.
Emlékezetes, hogy a Fidesz legutóbb szintén Sorosra hivatkozva maradt távolt a nemzetbiztonsági bizottság ülésétől. Németh Szilárd, a bizottság fideszes alelnöke már a hétvégén bejelentette, hogy a kormánypárt bojkottálni fogja az ülést, amit szerinte az ellenzéki képviselőkön keresztül „Soros György hívott össze.

 

Szerző

3-as metró - Lecserélték a Metrovagonmas projektvezetőjét

Publikálás dátuma
2017.08.03. 16:36
Az első forgalomba állított felújított szerelvény FOTÓ: Tóth Gergő
Lecserélte a 3-as metró szerelvényeit felújító orosz Metrovagonmas a budapesti projekt vezetőjét, a szerelvények felújítását Denisz Silo, a cég anyavállalata, a Transmasholding könnyű- és városi szállító vasúti jármű osztályának vezetője koordinálja a jövőben.

A Metrovagonmas csütörtöki közleménye szerint az új vezető lesz a felelős a budapesti felújítási program sikeres kivitelezéséért, ide értve a szerelvények biztonságát, a problémamentes működést, a menetrend betartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását és a szerelvények üzembe helyezését.

Denisz Silo karrierjét a 2-es metróvonalon közlekedő szerelvények gyártójánál, a francia Alstomnál kezdte szervizmérnökként, és jelentős tapasztalattal rendelkezik európai országokban végrehajtott projektek terén - olvasható a közleményben. A tervek szerinte havonta két új szerelvényt helyeznek üzembe, az év végére 21 új jármű fog közlekedni a 3-as vonalon. Jelenleg Budapesten 13 felújított szerelvény van, ebből hétnek van üzemeltetési engedélye.

Az utolsó szerelvény leszállítása a szerződésben foglaltak szerint jövő nyárra várható. A 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba (mintegy 67 milliárd forintba) kerül. Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. Legutóbb az ajtó mozgatószerkezetébe került fakocka miatt volt gond az egyik szerelvény ajtómechanikájával, ez ügyben Tarlós István főpolgármester feljelentést tett a rendőrségen.

Szerző

Fakocka sem kell - Megint bedöglött a metróajtó

Publikálás dátuma
2017.08.03. 16:12
Lassan többet vannak műhelyben, mint a forgalomban. FOTÓ: Tóth Gergő
Kora délután a Pöttyös utcai megállónál leszállították az egyik felújított orosz metrókocsiról az utasokat  ajtóvisszajelzési hiba miatt. A szerelvény elment a garázsba, ahol az orosz szakemberek kezelésbe vették - írja az Index.

Egy nappal korábban, szerdán is volt hasonló gond, akkor a BKV azt mondta, nem találtak semmilyen hibát. Délután a Klinikák állomáson, az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényről leszállították az utasokat. Az ok ismerős: az ajtók mindig visszanyíltak. A vonat üresen távozott, majd kiállt a forgalomból.

A napokban hasonló módon visszanyitottak az ajtók, de akkor kiderült, hogy nem az ajtók hibája miatt, hanem azért, mert az ajtók vezetősínébe szorult egy fakocka. Tarlós István főpolgármester szabotázst sejtett a háttérben. El is indult a rendőrségi nyomozás, ki tette az ominózus helyre a fakockát.

Leváltották az orosz metrók felújításának vezetőjét
A Transmasholding a Metrovagonmassal közösen új vezetőkinevezéséről döntött a budapesti metróhálózat vagonjainak felújítási projektjének élére - közölte a vállalat. Denisz Silora esett a választás, aki korábban a Transmasholding (a Metrovagonmas tulajdonosa) könnyű- és városi szállító vasúti jármű osztályának vezetője volt. Silo a Budapesti metróhálózat vagonfelújítási projektjének sikeres kivitelezéséért lesz felelős, beleértve a gördülőállomány biztonságát, a problémamentes működést, a menetrendtartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását, illetve a szerelvény üzembe helyezését.
Az új vezető állítólag jól ismeri a Budapesti vagonok felújítási projektjének technikai oldalát, részt vett a magyar és orosz szakértők munkájának koordinálásában - írja a közlemény. Megtudhatjuk belőle, hogy a Budapesten dolgozó csoport 25 magasan képzett szakemberből áll, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek a modern szériájú vonatok üzembe helyezésében az oroszországi metróhálózatokban.

Szerző