Úgy tudjuk, miután lapunk megjelentette a túlhevült sofőrfülkét ábrázoló fotót, a BKV-nál elszánt nyomozásba kezdtek a sofőr után. „Egyes munkáltatók a problémák megoldása helyett Columbo és Derrick közös gyerekét játszva egyfolytában nyomoznak, vajon ki készítette a fotót. Ahelyett, hogy energiájukat inkább a munkára összpontosítanák” - fogalmazott lapunknak Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke.
A BKV közleménye szerint ők valóban nyomoznak, ám csak azt próbálják megtudni, melyik konkrét autóbuszon fordulhatott elő az eset. A busz ugyanis egy olyan típus volt, amit tavaly vásárolt a cég és „a hiba elhárítása érdekében" kötelességüknek érzik utánajárni, hogy "melyik konkrét járművön jelentkezett a probléma”. A BKV szerint a vezetők közül senki sem jelezte, hogy nem működik a légkondicionálás a vezetőfülkében.
A magyarázkodást pénteken cáfolta Szabó István. A Blikknek elmondta, ő már hetekkel ezelőtt SMS-ben elküldte az illetékesnek az érintett jármű, illetve egy másik, szintén meghibásodott klímával közlekedő busz rendszámát. Szabó mellékelte az üzenetéről készült telefonképernyő-fotót is.