A Mercedest vezető brit autóversenyző sikeréhsége úgy tűnik, csillapíthatatlan. Hamilton az újkori turbóéra első idényében, 2014-ben 2008 után másodszor is világelső lett, majd 2015-ben megvédte címét, tavaly pedig az azóta visszavonult ex-csapattárssal, Nico Rosberggel szemben heroikus küzdelemben maradt alul a végső elsőségért folytatott csatában. Ez azonban nem szegte a 32 éves pilóta kedvét, aki az új, a német gyártó fölényét a korábbi évekhez képest kevésbé kidomborító idényben sem vett vissza a lendületből: a legutóbbi hétvégén, Belgiumban az idény folyamán ötödször intették le elsőként a britet, aki az Ardennekben nemcsak hét pontra faragta hátrányát a Ferrarival versenyző Sebastian Vettellel szemben, hanem az évadbeli sikerek számában meg is előzte az egyelőre "csak" négyszer nyerő riválist. Hamilton nem mellesleg még szombaton, az első rajthelyek tekintetében beállította a legnagyobb sikereit szintén a Ferrari pilótájaként elérő hétszeres bajnok német legenda, Michael Schumacher rekordját.
A versenyfutás az idei idény utolsó európai állomásán, az autósport – és a Ferrari-rajongók – egyik szentélyében, Monzában folytatódik. Ott, ahol a Ferrari több mint egy márka, s ahol az imádott piros versenygéppel öt vb-címet nyerő Schumachernek német létére évekig még azt is elnézték az olasz fanatikusok, hogy karmesterként vezényeljen a Himnusz alatt (a rekordbajnok 1996 és 2006 között ötször tehette ezt a dobogó legmagasabb fokáról – a szerk).
Noha a listavezető továbbra is a bajnokság kezdete óta éllovas Vettel, a hétpontnyi fór adott esetben egykönnyen ledolgozható, hiszen a mostani pontrendszerben éppen héttel többet kasszírozhat a győztes a másodiknál. Persze, a Ferrari belgiumi formája, s a Spa-Francorchamps-ban is "veszélyes" Vettel lendülete nem feltétlenül a Mercedes hegemóniáját vetíti előre.
„Azt mondtuk Spa előtt, hogy nem szabad elbíznunk magunkat, a legutóbbi hétvége pedig bizonyította, hogy miért nem” – idézte Toto Wolffot, a Mercedes motorsport-igazgatóját a Sky Sports. – Kemény harcot vívtunk a Ferrarival, s noha végül mi kerekedtünk felül, nagyon kicsi volt az előnyünk. Hasonlóan szoros csatára számítunk az év további futamain is – beszélt várakozásairól a csapatvezető.
Olaszországban akár bekövetkezik az őrségváltás az élen, akár nem, a párviadal újabb felvonására jó esély kínálkozik, az ugyanakkor kijelenthező, hogy a lényegi kérdés még nem az első szeptemberi versenyhétvégén dől el. Hamilton viszont tovább írhatja a történelmet, hiszen egy részsikerrel – értsd: rajtelsőséggel – végképp átadná a múltnak Schumacher rekordját.
Mivel a hazai futamán már túl van, hol máshol tehetné meg ezt ideálisabb helyen, mint Monzában?