Makk Károly filmjeiben benne volt hazája története. Betekintést nyújtott nekünk, külföldieknek a mindennapi lét emberi oldalába - nyilatkozta lapunknak Klaus Eder, a Fipresci - Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének a főtitkára. Hozzátéve: számunkra ő volt az új magyar mozi egyik megteremtője. Szerette az embereket, akikről mesélt, szerette a színészeit és épp ezért szerették őt világszerte. A kritikus szavai szerint "Szerelem" (a Sztálini terrort is legyőző érzelmek meséje, egy tipikus Makk-üzenet) nemcsak a 70-es évek Európájának egyik legjobb és legmeghatóbb filmje, hanem olyan alkotás, ami neki és az egész munkásságának tiszteletre méltó helyet biztosít a filmművészet történetében.
Magyarország egyik legfontosabb rendezője távozott – ezzel a felütéssel adta hírül Makk Károly halálhírét az Associated Press, az Amerikai Egyesült Államok legrégebbi és legnagyobb hírügynöksége. Írásukban kiemelik, hogy Makk minded zsánerben jártas volt, de ennek ellenére művei tükrözték a személyiségét. Kiemelték, hogy a rendezőként számos alkalommal került szembe a hatalommal, amikor a Szerelem forgatását évekkel el kellett csúsztatni, illetve amikor maga Kádár János vonta vissza az Egymásra nézve című drámáját a hivatalos Oscar nevezett státuszból.