OMV-töltőállomások;

Fotó: Népszava

- OMV-ssé váló Agipok és Avantik

Tavaly év eleje óta több mint 20 egységgel 183-ra bővült az OMV magyarországi töltőállomásainak száma – közli az osztrák hátterű olajcég. Közülük 11 tavaly, 2 pedig idén csatlakozott hozzájuk. Ezek nagy része korábban Agip márkájú franchise-kútként üzemelt – tudtuk meg Balogh Tibortól, az OMV Hungária Kft. ügyvezetőjétől. Az olasz ENI hazai hálózatát tavaly felvásárló Mol különböző okokból a közel kétszáz tagú láncnak csak valamivel több mint a felét vette saját nevére. Az OMV a többi magánüzemeltető közül választott magának partnert.

Ezen túlmenően idén nyolc, korábban Avanti márkájú kút is OMV-ssé vált - írják. Igaz, információink szerint az eddig hazai magántulajdonban lévő egységek már csak nevükben emlékeztettek a 2003-ban tönkrement osztrák hálózatra. A közlemény idézi Balogh Tibort, aki szerint az OMV további felvásárlások lehetőségét is vizsgálja.

Az egyre kevesebb szereplőjű hazai töltőállomás-piac vezetője a Mol, amely az Agip-ügylettel immáron közel félezer egységet üzemeltet nálunk. A második helyezett a közel 230 tagú Shell-lánc. Ezt követi az OMV, amely sajátossága, hogy üzemanyagát a többiektől eltérően jórészt nem a Moltól, hanem saját schwechati finomítójából szerzi be. Ezt követi a lazább szerveződésű Avia, majd a ma is Lukoil márkanevet viselő hálózat, amelyet azonban az orosz olajvállalattól három éve a magyar hátterű Normbenz vásárolt meg.

Tegnap az is kiderült, hogy péntektől három forinttal csökken a benzin ára. Ezzel számításunk szerint a termékért átlagosan 353 forintot kérhetnek a kutaknál átlagosan. Az olajpiacot továbbra is az amerikai hurrikánszezon, illetve a Nemzetközi Energiaügynökség apadó készletekről szóló friss jelentése sokkolja. Ennek nyomán az Európában irányadó Brent típusú nyersolaj hordónkénti ára tegnap öthavi csúcspontján, 55 dollár közelében is járt.

A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) már az idén is nehezen gazdálkodták ki a kötelező bérelmeléseket.