film;47 méter mélyen;

2017-09-25 07:46:00

Cápa brokkolival

A nézőké a hatalom. Ennek kézzelfogható bizonyítéka a magyar mozikban a napokban debütált 47 méter mélyen című ízig-vérig B film. Egy ilyen mű tíz évvel ezelőtt a videótékák polcán kezdte volna a pályafutását, öt éve egy kereskedelmi tévé éjjeli műsorsávjában, most pedig egy streaming szolgáltató kínálatát gazdagítják. Johannes Roberts filmje azzal a szándékkal készült, hogy majd „eladják valahogy”, de közben a mozikban is sikerrel futó A zátony tavalyi sikere (a kelletlen kritikák dacára) átrendezte a piacot. Így végül a mindössze 5,5 millió dollárból készült 47 méter mélyen is a mozikban kezdte a pályafutását a tengerentúlon. Noha a terjesztést egy kicsi és alig jegyzett cég vállalta, így is több mint 43 millió dollár bevételt termelt eddig. A nézők úgy döntöttek, hogy a trash (a filmiparban honos angol szlengben kendőzetlenül szemétnek nevezik a minőség és tét nélküli műveket) újra divatba jöhet. A nyolcvanas és kilencvenes években az ilyen műveknek igen erős piacuk volt, sőt megvoltak a műfaj sztárjai is. Mindenkinek volt egy kedvenc Lorenzo Lamas vagy Michael Dudikoff filmje.

De mitől tudott a 47 méter kiemelkedni a tucatművek tömkelegéből? Johannes Roberts rendező jól ért a feszültség fenntartásához. Kellően elkényelmesedő expozíció (két csinos lány nyaral) után a pihenés és a kaland rémálommá válik. A testvérpár (Mandy Moore és Claire Holt remek választás volt) alámerül egy ketrecben, hogy cápákat fotózzon, de az emelőszerkezet – mely szemmel láthatóan túl van már a szavatossági időszakon – elromlik, a kábel elszakad és hőseink a mélybe zuhannak. A levegő fogy, a cápák jönnek a szabad prédára. Olyan izgalmas, hogy fel sem tűnik, hogy az egészet egy medencében vették fel, a tenger moszatos alját pedig brokkolival oldották meg. Mocskos szórakoztatás – a kifejezés legjobb értelmében.

Infó:

47 méter mélyen

Forgalmazza a Vertigo Média